Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 05:05

پودینگ خرما

پودینگ خرما

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

خرمای پوست گرفته و خردكرده 200 گرم

 

آب 250 میلی‌لیتر

 

كره 100 گرم

 

شكر 120 گرم

 

تخم‌مرغ همزده 2 عدد

 

وانیلین 1 قاشق چایخوری

 

آرد 225 گرم

 

بیكینگ‌پودر1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه سس

 

شكر قهوه‌ای 180 گرم

 

خامه ساده 125 میلی‌لیتر

 

كره 100 گرم

آشپزباشی- افسانه اسفندیاری

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید. قالب گرد 20 سانتیمتری را چرب كنید و كف آن را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه خرما و آب را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا خرما، نرم شود. سپس از روی حرارت بردارید و صبر كنید تا خنك شود. حالا در ظرف دیگری كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا به صورت كرم در آید و تخم‌مرغ‌ها و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید.

اكنون آرد و بیكینگ‌پودر را همراه با خرما به مایه بیفزائید و آن را در قالب بریزید و به مدت 50 دقیقه، در فر بپزید. حال كیك را از فر در آورید و پس از 10 دقیقه، از قالب خارج كنید و روی پنجره سیمی قرار دهید. اینك آن را به اندازه‌های دلخواه ببرید و برای پذیرائی در ظرف زیبایی بچینید. آن‌گاه روی هر برش قدری سس بریزید و با بستنی و میوه تازه بیارائید.

روش تهیه سس: همه مواد را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شكر حل شود. بعد از 2 دقیقه از روی حرارت بردارید.

 

برچسب ها: دسرشیرینیپودینگشیرینی پزیآموزش پودینگآشپزباشیافسانه اسفندیاریپودینگ خرماپودینگ با خرما تعداد بازديد: 2119 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟