Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 07:51

دسر پنیر و قهوه

دسر پنیر و قهوه

shooroshirin5

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

پنیر خامه‌ای 375 گرم

 

زرده‌ی تخم‌مرغ 3 عدد

 

شكر 50 گرم

 

خامه‌ی فرم گرفته 250 گرم

 

قهوه 2 قاشق سوپخوری

 

شكلات رنده كرده 50 گرم

 

آب 75 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

 

پودر ژلاتین 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه‌ی كیك

 

تخم‌مرغ 6 عدد

 

شكر 150 گرم

 

آرد 150 گرم

 

بیكینگ‌پودر 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی- سعید بابارحیمی

 

پنیر خامه‌ای را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با شكر با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. سپس آن را به پنیر خامه‌ای بیفزائید.

حالا خامه را همراه با قهوه، شكلات، آب و ژلاتین روی حرارت قرار دهید تا مخلوط یكدستی حاصل شود و‌ آن را به مخلوط پنیر بیفزائید.

اكنون كیك را از ارتفاع به 3 قسمت مساوی ببرید و روی هر لایه‌ی كیك قدری از مایه‌ی فراهم كرده بمالید.

لایه‌های كیك را روی هم قرار دهید و كیك را در یخچال بگذارید تا كرم داخل آن ببندد. اینك روی كیك را با خامه‌ی فرم گرفته، میوه و شكلات بیارائید.

روش تهیه‌ی كیك

زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا كنید. سفیده‌ها را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و نیمی از شكر را كم‌كم به آن بیفزائید.

حالا زرده‌های‌تخم‌مرغ را با باقیمانده‌ی شكر مخلوط كنید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه سفیده‌ها و زرده‌ها را با هم مخلوط كنید و آرد و بیكینگ‌پودر را نیز بیفزائید.

سپس مایه را در قالبی به قطر 23 سانتیمتر بریزید و به مدت تقریبی30 دقیقه در فر گرم‌شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید.

 

برچسب ها: انواع دسرآموزش دسرشیرینی و دسرشیرینی پزیآموزش قنادیدسر پنیردسر قهوهدستور دسر تعداد بازديد: 1622 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟