Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:24

موس انبه و توت‌فرنگی

موس انبه و توت‌فرنگی

shooroshirin

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 8 نفر

شکر............. 100 گرم

آب..............60 میلی لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

توت فرنگی...............450 گرم

پودر ژلاتین.............. 1  قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیة موس انبه

انبه......... 600 گرم

ماست خامه ای............125 گرم

پودر ژلاتین ..........1 قاشق سوپخوری

آب انبه ...........3 قاشق سوپخوری

خامة فرم گرفته..............250 گرم

آشپزباشی - مریم امیری :

روش‌تهیه

شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزد و آن را همراه با توت فرنگی روی حرارت ملایم، 5 دقیقه بجوشانید. آن‌گاه این مخلوط را در پارچ دستگاه مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید سپس پوره را به همان ظرف قبلی برگردانید و پودر ژلاتین را رویش  بپاشید و روی حرارت قرار دهید تا ژلاتین حل شود. حالا این مخلوط را در قالب به قطر 20 سانتیمتر بریزید و 3 ساعت در فریزر قرار دهید. اکنون موس انبه را آماده کنید و نیمی از آن را در قالب سلیکونی به گنجایش 1 لیتر بریزید و 3 ساعت در فریزر نگه دارید. حال پورة توت‌فرنگی را از فریزر درآورید و آن را در قالب، روی موس انبه بگذارید و بعد باقیماندة  موس انبه را رویش بریزید. این بار دسر را  24 ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا ببندد و آمادة مصرف شود. اینک دسر را از قالب جدا کنید و با شکلات و میوه بیارائید.

روش تهیة موس انبه

انبه را ریز خرد کنید و با ماست خامه‌ای مخلوط سازید. آن‌گاه پودر ژلاتین را روی آب انبه بپاشید و روی بخار آب جوش قرار دهید تا ژلاتین حل شود. حالا محلول ژلاتین را به مخلوط انبه افزوده و مخلوط کنید. سپس خامة فرم گرفته را نیز کم کم به مخلوط انبه بیفزائید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

 

 

خواص توت‌فرنگی

خواص توت فرنگی بیشتر برای سلامت و زیبایی پوست شناخته شده است این درحالی است که اکثر پزشکان متخصص مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری های قلبی توصیه می کنند چراکه آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها در توت فرنگی باعث می شود که از سلامت قلب محافظت کند و می تواند از انواع مختلف سرطان جلوگیری کند و ویتامین C موجود در توت فرنگی حتی به سلامت پوست و مو نیز کمک خواهد کرد ؛ فیبر موجود در آن باعث کاهش وزن و بهبود هضم خواهد شد.

 

برچسب ها: خواص توت فرنگیموسموس انبهخواص انبهموس انبه و توت فرنگی تعداد بازديد: 659 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است