Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:37

موس كیك شكلاتی

موس كیك شكلاتی

shooroshirin6

0 0

آسان

8 نفر

مواد مورد نیاز

شكلات سیاه 450 گرم

 

كره 125 گرم

 

شكر دانه ریز 2 قاشق سوپخوری

 

تخم‌مرغ 4 عدد

 

آرد 1 قاشق سوپخوری

 

خامه فرم گرفته (در صورت دلخواه) به میزان لازم

 

پودر کاکائو به میزان لازم

آشپزباشی- سحر سامانی

 

هشت عدد فنجان را به گنجایش 150 میلی‌لیتر چرب كنید. در ظرف مناسبی شكلات، كره و نیمی از شكر را با هم مخلوط سازید و روی بخار آب جوش قرار دهید تا شكلات ذوب شود. سپس از روی حرارت بردارید.

تخم‌مرغ‌ها و باقیمانده شكر را با همزن برقی، به مدت تقریبی 10 دقیقه بزنید تا حجم آن افزایش یابد و رنگش روشن شود. حالا آرد را به مایه بیفزائید و به آرامی مخلوط شكلات را اضافه كنید.

اینك فنجان‌ها را از مایه فراهم كرده پر كنید؛ به طوری كه یك سوم از سر آن‌ها خالی بماند. فنجان‌ها را داخل سینی بچینید و در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 5 دقیقه بپزید.

در این حالت، می‌باید اطراف موس كیك بسته و مركز آن نرم باشد. حالا فنجان‌ها را روی پنجره فلزی بگذارید تا كاملاً خنك شوند. بعد روی آن‌ها را بپوشانید و چند ساعت در دمای محیط نگه دارید. به هنگام پذیرائی، در صورت تمایل یك قاشق خامه فرم گرفته روی هر یك از فنجان‌ها قرار دهید و با پودر كاكائو تزئین كنید.

 

برچسب ها: موس كیك شكلاتیموس کیکآموزش موس کیکانواع موس کیکروش تهیه موس کیک تعداد بازديد: 1454 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟