Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:03

حلوای كدائف

حلوای كدائف

shooroshirin1

0 0

متوسط

9 نفر

مواد مورد نیاز

رشته‌ كدائف500 گرم

 

كره‌ی آبكرده 250 گرم

 

دارچین 1 قاشق سوپخوری

 

پودر شكر 160 گرم

 

روغن مایع 1 قاشق سوپخوری

 

خلال بادام 50 گرم

 

مواد لازم برای تهیه‌ی شربت

 

شكر 800 گرم

 

آب 500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

 

آبلیمو 2 قاشق سوپخوری

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی ­– سرور چاوشی

 

ابتدا شربت را به این ترتیب فراهم كنید. شكر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. آن‌گاه شربت را اندكی بجوشانید و آبلیمو را به آن بیفزائید و بگذارید سرد شود. حالا رشته‌ كدائف را خرد كنید و در قابلمه‌ مناسبی بریزید.

 سپس كره را بیفزائید و روی حرارت ملایم اجاق بگذارید تا قدری گرم شود. حالا آن را مانند خمیر ورز دهید و دوباره روی حرارت ملایم بگذارید و 5 دقیقه‌ی دیگر، تفت دهید. اكنون دارچین را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

حال شربت را كم‌كم درون حلوا بریزید و هم بزنید تا شربت به خورد حلوا برود. اینك نیمی از پودر شكر را در سینی به اندازه‌ی 20×30 سانتیمتر بریزید و حلوا را رویش پهن كنید و با پشت قاشق صاف نمائید. آن‌گاه باقیمانده‌ پودر شكر را روی حلوا بریزید.

روغن مایع را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید. خلال بادام را در آن تفت دهید و روی حلوا بریزید. همینكه حلوا خنك شد، آن را به اندازه‌ دلخواه ببرید و در ظرف مناسبی بچینید.

یادآوری: رشته‌ كدائف را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه كنید.

 

برچسب ها: حلواآموزش حلواحلوای كدائفطرز تهیه حلوای كدائفآشپزی با كدائفمواد اولیه حلوای كدائف تعداد بازديد: 1630 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟