Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:43

كاپ‌كيك كافه لاته

كاپ‌كيك كافه لاته

shooroshirin

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي حدود 12 عدد

كرة نرم شده.................. 125 گرم

شير................ 180 ميلي ليتر (سه چهارم پيمانه)

اسانس وانيل.............. يك دوم قاشق چايخوري

تخم مرغ.............. 3 عدد

شكر.............. 180 گرم

آرد................ 185 گرم

بيكينگ پودر.................. يك و يك دوم قاشق چايخوري

شير خشك............... يك و يك دوم قاشق سوپخوري

پودر قهوة فوري.............. 1 قاشق سوپخوري

كرم گاناش................ به ميزان لازم

روش‌تهیه

فر را با دماي 180 درجة سانتيگراد گرم كنيد و قالب 12 تائي كاپ‌كيك را با كپسول‌هاي كاغذي مخصوص، بپوشانيد. آن‌گاه كره را در ظرف مناسبي بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا آب شود. سپس يك چهارم پيمانه از شير را همراه با وانيل به كره بيفزائيد و بعد باقيماندة شير را درون كره بريزيد. سپس بگذاريد اين مخلوط خنك شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقي بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود و شكر را كم‌كم به آن بيفزائيد. آن‌گاه آرد و بيكينگ‌پودر را با هم مخلوط كنيد و آن را همراه با مخلوط شير، به‌طور يك در ميان، درون ماية‌كيك بريزيد. اينك شير خشك و قهوه را نيز به ماية فراهم كرده بيفزائيد. حالا ماية حاصل را درون قالب‌ها بريزيد و به مدت تقريبي 20 دقيقه، در فر بپزيد. همينكه كيك‌ها خنك شدند، رويشان را با كرم گاناش بپوشانيد و به دلخواه بيارائيد.

یادآوری

براي تهية كرم گاناش مورد استفاده در اين كاپ‌كيك، 250 گرم خامة صبحانه را در ظرف مناسبي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا گرم شود. آن‌گاه 400 گرم شكلات شيري خرد كرده را به آن بيفزائيد و پيوسته هم بزنيد تا شكلات آب شود. سپس كرم گاناش را بلافاصله از روي حرارت برداريد و 50 گرم كره به آن بيفزائيد. حالا كرم فراهم كرده را در ظرف تختي بريزيد و در يخچال قرار دهيد تا كاملا سرد شود. اكنون آن را با همزن برقي بزنيد تا سبك و براق شود. اينك كرم گاناش را در كيسة شيريني‌پزي داراي ماسوره، به شمارة M1 بريزيد و كاپ‌كيك را با آن بيارائيد. 

اين گل‌هاي آبنباتي با استفاده از شكر ايزومالت تهيه شده است و كاملا كار دست مي‌باشد.

برچسب ها: کاپ کیککیککافه لاتهکرم گاناشطرز تهیه کاپ کیککیک بدون فراسانس وانیلكاپ‌كيك كافه لاته تعداد بازديد: 242 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است