Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:29

كیك گلابی و لیمو | طرز تهیه کیک گلابی

كیك گلابی و لیمو | طرز تهیه کیک گلابی

shooroshirin3

0 0

آسان

18 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک گلابی و لیمو

آب 750 میلی لیتر(3 پیمانه)

 

شكر 180 گرم

 

 گلابی 3 عدد

 

لیمو ترش 2 عدد

 

اسانس وانیل یك چهارم قاشق چایخوری

 

كره‌ نرم 65 گرم

 

تخم‌مرغ 1 عدد

 

آرد 260 گرم

 

بیكینگ پودر سه چهارم قاشق چایخوری

 

بیكینگ سودا یك دوم قاشق چایخوری

 

نمك یك چهارم قاشق چایخوری

 

ماست 250 میلی لیتر (1 پیمانه)

 

پودر شكر برای تزئین به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سحر سامانی

طرز تهیه کیک گلابی و لیمو:

آب و 60 گرم از شكر را در قابلمه‌ مناسبی بریزید و روی حرارت بجوشانید. آن‌گاه گلابی‌ها، پوست یكی از لیمو‌ها و وانیل را بیفزائید، در قابلمه را بگذارید و گلابی را 5 دقیقه با حرارت متوسط بپزید. سپس گلابی‌ها را از شربت درآورید و كنار بگذارید تا خنك شوند.

حالا كره و باقیمانده‌ شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. اكنون تخم‌مرغ را بیفزائید و مخلوط كنید. آن‌گاه آرد، بیكینگ پودر، بیكینگ سودا و نمك را با هم مخلوط كنید و كنار بگذارید. حالا پوست لیموی باقیمانده را رنده كنید و آب هر دو لیمو را بگیرید.

سپس پوست لیمو، آب لیمو و ماست را با هم مخلوط كنید و آن را همراه با مواد خشك به‌طور یك در میان به مایه‌ تخم‌مرغی افزوده و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. اینك ته گلابی‌ها را ببرید و صاف كنید تا در قالب بایستند و آن‌ها را در آرد بغلتانید تا به مایه‌ كیك بچسبد.

اكنون قالب لوف را به اندازه‌ دوازده و نیم در بیست و دو و نیم سانتیمتر چرب كنید و مایه‌ فراهم كرده‌ كیك گلابی را درون قالب بریزید و گلابی‌ها را با فاصله از یكدیگر، در مایه‌ كیك قرار دهید. اینك کیک گلابی را به مدت تقریبی 55 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد بپزید.

سپس کیک گلابی را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه كیك را از قالب خارج كنید و روی پنجره‌ سیمی قرار دهید تا خنك شود. حال کیک گلابی را برای پذیرائی، در ظرف زیبائی بگذارید و با پودر شكر بیارائید.

 

برچسب ها: كیك گلابی و لیموكيك گلابيآشپزي با گلابيروش تهيه كيك گلابيمواد لازم كيك گلابيگلابي و ليموآموزش کیک گلابیدرست کردن کیک گلابی تعداد بازديد: 1934 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است