Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 05:22

کیک برشی سیب

کیک برشی سیب

shooroshirin

0 0

متوسط

45 دقیقه

12 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 10-12 نفر

کرة‌ نرم شده .................. 150 گرم

شکر قهوه‌ای.................  150 گرم

دارچین ............... یک‌دوم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ .............. 2 عدد

آرد................... 300 گرم

بیکینگ‌پودر............... 2 قاشق چایخوری

ماست کم‌چرب    ............... 125 میلی‌لیتر (یک دوم پیمانه)

سیب................... 2 عدد درشت

کرة آبکرده............... 2 قاشق سوپخوری

شکر ................1 قاشق سوپخوری

عسل....................  1 قاشق سوپخوری

آشپزباشی - افسانه ظروفی :

روش‌تهیه

قالب را به اندازة 20×30 سانتیمتر چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه کره، شکر قهوه‌ای و دارچین را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید. حالا مخلوط الک کردة آرد و بیکینگ‌پودر را همراه با ماست به طور یک درمیان درون مایه بریزید و هم بزنید. اکنون مایة به دست آمده را در قالب بریزید و رویش را صاف کنید. اینک سیب‌ها را به ورقه‌های نازک برش دهید و آنها را روی مایة کیک بچینید.

آن‌گاه روی سیب‌ها کرة آبکرده بمالید و شکر بپاشید. سپس قالب را در فر گرم کرده با دمای 180 درجة سانتیگراد قرار دهید و کیک سیب را به مدت تقریبی  40-45 دقیقه بپزید. کیک را پس از پختن، ده دقیقه در قالب نگه دارید و بعد آن را روی پنجرة سیمی قرار دهید. حالا همچنان که کیک گرم است، روی سیب‌ها عسل گرم کرده بمالید و بگذارید کیک کاملاً خنک شود. آن‌گاه کیک سیب را به اندازه‌های دلخواهتان برش دهید و برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

 

خواص سیب

سیب ،دارای توانایی های ضدسرطان قوی است ،که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه میدارد ؛ این، یکی از بهترین مزایای سیب است .دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم، موافق هستند که مصرف سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا 23 درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می دهد که پوست سیب هم پتانسیل حفاظت در برابر سلولهای سرطانی را دارد که، توسط محققان دانشگاه کورنل مشخص شده است. علاوه بر این ،سرطان کولورکتال رامی‌توان با مصرف فیبر از بین برد بنابراین دفعه بعد که پوست سیب را در زباله می‌اندازید، به ارزش غذایی آن فکر کنید.

برچسب ها: کیک سیبکیکطرز تهیهکیک برشی سیب تعداد بازديد: 914 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است