Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:14

كيك با كرم قهوه | طرز تهیه کیک

كيك با كرم قهوه | طرز تهیه کیک

مدیر شور و شیرین

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای تهیه كيك با كرم قهوه

كیك اسفنجی  با 4 تخم‌مرغ

شیر 160 میلی‌لیتر

خامه‌ی ساده 300 گرم

شكر 40 گرم

ژلاتین  3 قاشق چایخوری

شكلات سیاه  50 گرم

پودر كاكائو  1 قاشق چایخوری

قهوه‌ی فوری 1 قاشق چایخوری

زرورق شكلات یك ورق

مواد لازم برای تهیه‌ی كرم گاناش:

خامه 150 گرم

شكلات سفید 300 گرم

 

آشپزباشی - افسانه ظروفی

طرز تهیه كيك با كرم قهوه

كیك اسفنجی را در قالبی به شكل نیمكره تهیه كنید و پس از خنك شدن، داخل آن را خالی نمائید و دیوارهای به ضخامت تقریبی 2 سانتیمتر از كیك باقی بگذارید. آنگاه شیر، خامه و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و خوب هم بزنید. سپس ژلاتین را روی شیر بپاشید و چند دقیقه صبر كنید تا ژلاتین مرطوب شود. حالا ظرف مورد نظر را روی اجاق بگذارید و پیوسته مایه را هم بزنید تا ژلاتین حل شود. بعد شكلات، پودر كاكائو و قهوه را به مایه بیفزائید و مخلوط كنید تا شكلات در مایه حل شود. پس از آن كه ظرف موردنظر را از روی اجاق برداشتید، صبر كنید تا مایه خنك شود و به غلظتی همچون غلظت سفیدهی تخممرغ برسد. اكنون مایه را داخل كیك بریزید و تكهای از كیك را به عنوان درِ آن روی مایه قرار دهید. اینك كیك را داخل یخچال بگذارید و حداقل یك شب در یخچال نگه دارید. روز بعد كیك را روی ظرف زیبائی برگردانید و كرم گاناش را روی آن بریزید و با زرورق شكلاتی، اطراف كیك را تزئین كنید.

همچنین ببینید: خرید کتاب آموزش انواع کیک و شیرینی

روش تهیه‌‌ی كرم گاناش:

خامه را در ظرف مناسبی بریزید و آن را روی اجاق بگذارید تا خامه گرم شود. آنگاه شكلات را بیفزائید و پس از حل شدن شكلات در خامه، كرم را از روی اجاق بردارید. پس از خنك شدن، كرم قابل مصرف است.

یادآوری: برای تزئین كیك با زرورق شكلاتی، شكلات را ذوب كنید و روی زرورق بریزید، صبر كنید تا شكلات ببندد. بعد به شكل دلخواه قالب بزنید ولی شكلات را از زرورق جدا نكنید و به مدت یك ساعت در یخچال نگه دارید. سپس زرورق را از شكلات جدا كنید.

برچسب ها: کیک قهوهطرز تهیه کیک قهوهطرز تهیه طرز تهیه كيك با كرم قهوهطرز تهیه كيك با كرم قهوهآموزش پخت طرز تهیه كيك با كرم قهوهدرست کرده کیک قهوهمواد لازم کیک قهوه تعداد بازديد: 1531 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟