Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:45

طرز تهیه کیک مرطوب نارگیلی

طرز تهیه کیک مرطوب نارگیلی

shooroshirin

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک مرطوب نارگیلی برای 10-12 نفر

کره 180 گرم

شکر 200 گرم

پوست لیمو (رنده کرده) 2 قاشق چایخوری

وانیلین یک‌چهارم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ 3 عدد

آرد 300 گرم

بیکینگ‌پودر 2 قاشق چایخوری

پودر نارگیل 90 گرم

ماست 125 میلی‌لیتر (یک‌دوم پیمانه)

شیر 125 میلی‌لیتر (یک‌دوم پیمانه)

مواد لازم برای تهیه شربت:

شکر 165 گرم

آب 150 میلی‌لیتر (حدود دوسوم پیمانه)

آشپزباشی - افسانه ظروفی

طرز تهیه کیک مرطوب نارگیلی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب میان تهی عمیق را به قطر 21 سانتیمتر چرب و آرد پاشی نمائید. آن‌گاه کره، شکر، پوست لیمو و وانیلین را باهمزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.

سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد، بیکینگ‌پودر و نارگیل را همراه با ماست و شیر، در دو نوبت درون مایه بریزید و مخلوط نمائید.

اکنون مایه فراهم کرده را در قالب بریزید و کیک را به مدت تقریبی 40-45 دقیقه در فر بپزید. همینکه کیک پخت و رویش طلائی رنگ شد، آن را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه از قالب جدا کنید و روی پنجره سیمی بگذارید.

اکنون کیک قرار گرفته بر روی پنجره را روی سینی قرار دهید و شربت گرم را روی کیک بریزید و صبر کنید تا کیک کاملا خنک شود. اینک کیک را برای پذیرائی روی ظرف زیبا و مناسبی بگذارید و آن را با پرک‌های نارگیل تازه و میوه بیارائید.

روش تهیه شربت: شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود. سپس شربت را به مدت تقریبی ده دقیقه بجوشانید و بعد آن را از روی حرارت بردارید.

برچسب ها: کیک نارگیلیکیک پزیکیک مرطوبکیک مرطوب نارگیلیطرز تهیه کیک مرطوب نارگیلیدرست کردن کیک مرطوب نارگیلیمواد لازم کیک مرطوب نارگیلی تعداد بازديد: 3194 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است