Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:12

طرز تهیه کیک شکلات و قهوه

طرز تهیه کیک شکلات و قهوه

shooroshirin

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک شکلات و قهوه برای 8-10  نفر

کره 250 گرم

قهوه فوری 1 قاشق سوپخوری

آب 325 میلی‌لیتر (یک‌ و یک‌دوم پیمانه)

شکر 280 گرم

شکلات خرده کرده 200 گرم

تخم‌مرغ 2 عدد

آرد 375 گرم

بیکینگ‌پودر یک و یک‌دوم پیمانه

پودر کاکائو 25 گرم

آشپزباشی - مریم امیری

طرز تهیه کیک شکلات و قهوه

فر را با دمای 150 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب مربع 19 سانتیمتری را چرب نمائید و با کاغذ روغنی بپوشانید به گونه‌ای که کاغذ از لبه قالب بلندتر باشد.

آن‌گاه کره، قهوه، آب و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا شکر حل شود. سپس نیمی از شکلات را به آن بیفزائید و هم بزنید تا شکلات آب شود.

حالا ظرف را از روی اجاق بردارید و کنار بگذارید تا محلول شکلات خنک شود. اکنون تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به محلول شکلات افزوده و هم بزنید تا مایه صاف و یکدستی حاصل شود اینک آرد، بیکینگ‌پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط و الک کنید و آن را به مایه فراهم کرده بیفزائید و هم بزنید. آن‌گاه این مایه را در قالب بریزید و به مدت تقریبی یک ساعت در فر بپزید. سپس کیک را از فر درآورید و پس از 15 دقیقه از قالب خارج کنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا خنک شود. حالا روی کیک را با کرم گاناش بیارائید.

یادآوری: برای تهیه کرم گاناش، 80 گرم خامه و باقیمانده شکلات را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکلات آب شود و کرم صاف و یکنواختی به دست آید.

برچسب ها: انواع کیککیک قهوهکیک شکلاتیکیک شکلات و قهوهطرز تهیه کیک شکلات و قهوهدرست کردن کیک شکلات و قهوهمواد لازم کیک شکلات و قهوه تعداد بازديد: 1811 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است