Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:45

كیك چای ادویه‌ای

كیك چای ادویه‌ای

shooroshirin1

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

آب دو و یك‌‌دوم پیمانه (625 میلی‌لیتر)

 

چای كیسه‌ای  10 عدد

 

یخ 1 پیمانه

 

پودر كیك وانیلی 540 گرم

 

سفیده تخم‌مرغ 3 عدد

 

روغن مایع یك‌سوم پیمانه (80 میلی‌لیتر)

 

آرد ذرت 1 قاشق سوپخوری

 

شكر قهوه‌ای 40 گرم (یك‌چهارم پیمانه)

 

میخك   6 عدد

 

اسانس وانیل یك‌دوم قاشق چایخوری

آشپزباشی – سحر سامانی

 

 فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب میان تهی را به گنجایش 1/5 لیتر (6 پیمانه) چرب نمائید. آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بجوشانید.

آن‌گاه آب‌جوش را از روی حرارت بردارید و كیسه‌های چای را به مدت 5 دقیقه درون آن قرار دهید. سپس كیسه‌های چای را درآورید، یخ را به آن بیفزائید و بگذارید كاملاً آب شود.

حالا دو و یك‌دوم پیمانه (625 میلی‌لیتر) چای فراهم شده است. اكنون پودركیك، یك و یك‌‌چهارم پیمانه (310 میلی‌لیتر) چای، سفیده‌های تخم‌مرغ و روغن را در كاسه همزن برقی بریزید و با سرعت كند همزن، به مدت تقریبی 30 ثانیه هم بزنید.

اینك سرعت همزن را قدری افزایش دهید و مایه كیك را 2 دقیقه دیگر بزنید. آن‌گاه مایه را در قالب بریزید و به مدت تقریبی یك ساعت در فر بپزید.

سپس كیك را از فر درآورید و پس از 10 دقیقه، از قالب جدا كنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملاً‌خنك شود. اكنون باقیمانده چای (یك پیمانه) و آرد ذرت را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

سپس شكر و میخك را بیفزائید و روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا سس غلیظ شود. همینكه سس خنك شد، میخك‌ها را از آن درآورید و وانیل را به آن بیفزائید. حالا كیك را برای پذیرائی روی دیس زیبائی بگذارید، سس را رویش بریزید و با نعنا و لیمو بیارائید.

 

برچسب ها: انواع کیکآموزش کیکپخت کیکطرز تهیه کیکكیــك چایكیــك ادویه‌ایمواد اولیه كیــك چای تعداد بازديد: 1883 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است