Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:18

كاپ‌كیك كافه لاته با گل‌های آبنباتی

كاپ‌كیك كافه لاته با گل‌های آبنباتی

shooroshirin6

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

كره نرم شده 125 گرم

شیر  180 میلی لیتر (سه چهارم پیمانه)

اسانس وانیل یك دوم قاشق چایخوری

تخم مرغ  3 عدد

شكر 180 گرم

آرد 185 گرم

بیكینگ پودر  یك و یك دوم قاشق چایخوری

شیر خشك یك و یك دوم قاشق سوپخوری

پودر قهوه فوری 1 قاشق سوپخوری

كرم گاناش به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب 12 تائی كاپ‌كیك را با كپسول‌های كاغذی مخصوص، بپوشانید. آن‌گاه كره را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا آب شود. سپس یك چهارم پیمانه از شیر را همراه با وانیل به كره بیفزائید و بعد باقیمانده شیر را درون كره بریزید.

سپس بگذارید این مخلوط خنك شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود و شكر را كم‌كم به آن بیفزائید. آن‌گاه آرد و بیكینگ‌پودر را با هم مخلوط كنید و آن را همراه با مخلوط شیر، به‌طور یك در میان، درون مایه‌كیك بریزید. اینك شیر خشك و قهوه را نیز به مایه فراهم كرده بیفزائید.

حالا مایه حاصل را درون قالب‌ها بریزید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، در فر بپزید. همینكه كیك‌ها خنك شدند، رویشان را با كرم گاناش بپوشانید و به دلخواه بیارائید.

یادآوری1: برای تهیه كرم گاناش مورد استفاده در این كاپ‌كیك، 250 گرم خامه صبحانه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. آن‌گاه 400 گرم شكلات شیری خرد كرده را به آن بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا شكلات آب شود. سپس كرم گاناش را بلافاصله از روی حرارت بردارید و 50 گرم كره به آن بیفزائید.

حالا كرم فراهم كرده را در ظرف تختی بریزید و در یخچال قرار دهید تا كاملا سرد شود. اكنون آن را با همزن برقی بزنید تا سبك و براق شود. اینك كرم گاناش را در كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره، به شماره M1 بریزید و كاپ‌كیك را با آن بیارائید. 

یادآوری2: این گل‌های آبنباتی با استفاده از شكر ایزومالت تهیه شده است و كاملا كار دست می‌باشد.  

 

برچسب ها: کاپ کیکكاپ‌كیك كافه لاته با گل‌های آبنباتیکاپ کیک کافه لاتهکاپ کیک قهوهکاپ کیک تزئینی تعداد بازديد: 2413 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است