Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 00:14

نان شوید

نان شوید

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود 23 عدد

آب125 میلی لیتر (یک دوم پیمانه)

شکر  3 قاشق سوپخوری

پودر مایه خمیر 1 قاشق سوپخوری + 1 قاشق چایخوری

شیر 500 میلی لیتر (2 پیمانه)

سفیده تخم مرغ2 عدد

زرده تخم مرغ 1 عدد

نمک   1قاشق سوپخوری

فلفل    یک دوم قاشق چایخوری

روغن مایع    250 میلی لیتر (1 پیمانه)

آرد   1 کیلوگرم

شوید خرد کرده  130 گرم

زرده تخم مرغ برای روی نان1 عدد

آشپزباشی - آرزو گنجی

آب، یک قاشق چایخوری از  شکر و مایه خمیر را در کاسۀ کوچکی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود.

آن گاه شیر، باقیمانده شکر، سفیدۀ تخم‌مرغ‌ها، زردۀ تخم‌مرغ، نمک، فلفل، روغن مایع و مایه خمیر ورآمده را در کاسه مناسبی بریزید و مخلوط کنید.

سپس آرد را کم کم بیفزائید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یکدست شود.

خمیر فراهم کرده را در کاسۀ چربکرده قرار دهید، رویش را بپوشانید و در حدود یک ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش افزایش یابد.

اکنون شوید را به خمیر افزوده و 2 دقیقه آن را  ورز دهید تا صاف و یکدست شود. اینک روی خمیر را بپوشانید و 30 دقیقه در جای گرم نگه دارید.

سپس خمیر را به 23 چانه تقسیم کنید و هر قسمت را ابتدا به درازای 40 سانتیمتر رول کنید و بعد از وسط تا نمائید و به هم بتابانید.

آن‌گاه دو سر خمیر را بهم بچسبانید تا به شکل حلقه در آید، حالا این حلقه‌ها را در سینی چرب کرده بگذارید، رویشان را بپوشانید و 25 دقیقه استراحت دهید.

اینک روی خمیرها زرده تخم‌مرغ بمالید و نان‌ها را به مدت تقریبی 25-30 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید.

برچسب ها: آموزش پخت انواع نانآشپزباشیآرزو گنجینان شویدطرز تهیه نان شویدنان رژیمیمواد لازم برای تهیه نان شوید تعداد بازديد: 1166 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟