Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 07:56

نان ماست

نان ماست

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه خمیر 10 گرم

 

شكر  1 قاشق چایخوری

 

آب ولرم 200 میلی‌لیتر

 

آرد نان  600 گرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

عسل 1 قاشق سوپخوری

 

ماست 200 گرم

 

كره 50 گرم

آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

مایه خمیر، شكر و یك چهارم پیمانه از آب ولرم را در كاسه كوچكی بریزید و با هم مخلوط كنید. روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد و نمك را در كاسه‌ای بریزید و در وسط آن حفره‌ای ایجاد نمائید. سپس عسل، ماست، كره نرم‌شده، باقیمانده آب و مایه خمیر عمل آمده را به آرد بیفزائید و مواد را با هم مخلوط سازید تا خمیری به دست آید.

حالا خمیر را روی سطح آردپاشی شده، خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود. بعد آن را در كاسه چربكرده‌ای بگذارید، روی آن را بپوشانید و در حدود 20 دقیقه در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. اكنون دوباره خمیر را ورز دهید، روی آن را بپوشانید و 20 دقیقه دیگر به آن استراحت دهید.

بعد خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم كنید، هر قسمت را به شكل توپ درآورید و درون سینی چربكرده-كه با كاغذ روغنی پوشانده‌اید- با فاصله از یكدیگر قرار دهید. روی خمیرها را بپوشانید و به مدت یك ساعت در جای گرمی نگه‌دارید تا حجم آن‌ها دو برابر شود.

حالا روی خمیرها با چاقوی تیزی، سه برش ایجاد كنید و كمی آرد بپاشید. سینی را در فر (تاون) گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 30 دقیقه قرار دهید تا نان‌ها بپزند و طلائی رنگ شوند.

 

برچسب ها: آموزش ناننانآشپزباشیلیلا آیانی صفتنان ماستروش تهیه نان ماستمواد لازم نان ماستنان با ماست تعداد بازديد: 1346 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است