Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:01

فالوده شیرازی خانگی

فالوده شیرازی خانگی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز
مواد لازم

نشاسته............... 250 گرم

آب................. 2 لیوان

گلاب................. یک‌سوم لیوان

آبلیمو................ به‌مقدار لازم


 

طرز تهیه فالوده شیرازی 

بعد از اینکه مواد لازم را تهیه کردید، برای دنبال‌کردن طرز تهیه فالوده شیرازی در منزل مراحل زیر را یکی‌یکی پیاده‌ کنید: 

آب و نشاسته را داخل ظرفی بریزید و مخلوط کنید؛

مخلوط حاصل را درون قابلمه‌ای بریزید و آن را روی شعله بگذارید؛

مخلوط را مرتب هم بزنید تا مایع به جوش بیاید. قابلمه باید نچسب باشد و با قاشقی چوبی مایع را هم بزنید؛

برای غلیظ و کش‌دارشدن مواد به آنها گلاب هم اضافه کنید؛

مراحل بالا در حدود 20 دقیقه طول می‌کشند؛

صبر کنید تا مایع موجود در قابلمه به‌حالت توپی و فشرده درآیند؛

بعد از مشاهده توپ مذکور و جمع‌شدن مواد در کنار هم، روی در قابلمه دم‌کُنی بگذارید؛

چرخ‌گوشت را روی ریزترین حالت رنده بگذارید و زیر بخش خروجی‌اش هم کاسه آب و یخ بگذارید؛

مایع فالوده را درون چرخ بریزید؛

مواد پس از خروج باید درون کاسه آب و یخ بریزند.

 

آماده‌سازی نهایی فالوده شیرازی چگونه است؟ 

بعد از اینکه رشته‌های فالوده را در بخش قبلی آماده کردید، دستکشی بپوشید و رشته‌های موجود در کاسه آب و یخ را مخلوط و زیر و رو کنید. دستکش بپوشید تا هم بهداشت را بیشتر رعایت کنید و هم دست‌تان یخ نزند و راحت‌تر بتوانید فالوده‌ها را جابه‌جا کنید. 

بعد از چرخ‌کردن تمام رشته‌ها، وارد مرحله نهایی می‌شوید. حالا لازم است که مقداری یخ را خرد و با گلاب و آب‌لیمو به ترکیب رشته‌ها اضافه کنید. یختان باید حالت پودری داشته باشد. اگر فریزرتان امکان تولید یخ پودری دارد که چه بهتر اما اگر نه، باید خودتان دست‌به‌کار شوید. 

 

تهیه یخ پودری 

برای تهیه یخ پودری یا باید فریزری مجهز به پودرسازی داشته باشید یا دستگاه یخ‌‌دربهشت‌ساز. اگر هیچ‌یک از این‌ها در دسترستان نیست، از مخلوط‌کن یا هم‌زدن دستی استفاده کنید. مخلوط گلاب و شربت آب‌لیمو یا آلبالو را با کمی آب درون قالب مناسب بریزید و در فریزر بگذارید. با دیدن یخ‌بستن روی ظرف، مخلوط را هم بزنید و دوباره در فریزر بگذارید. چندبار این کار را انجام بدهید تا یخ پودری حاصل شود. 

می‌توانید مایع گفته‌شده یعنی ترکیب شربت، آب و گلاب را درون فریزر بگذارید تا یخ بزند و بعد آن را با اضافه‌کردن اندکی آب در مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روی دور کند بگذارید تا به شما یخ پودری بدهد. 

کاسه‌ها و ظروف مناسب سِرو را بیاورید، فالوده را در آنها بریزید و بعد گلاب و شربت آب‌لیمو هم اضافه کنید. اگر دلتان بخواهد، امکان اضافه‌کردن شربت آب‌لیمو یا آلبالو هم وجود دارد. با یک عدد لیموترش هم می‌توانید ظرفتان را زیباتر تزئین کنید. 

 

طرز تهیه فالوده شیرازی با آبکش 

اگر به چرخ‌گوشت دسترسی ندارید و نمی‌توانید رشته‌های فالوده را با آن تهیه کنید، گزینه دیگری برایتان وجود دارد. چه گزینه‌ای؟ خیلی ساده و سریع با آبکش رشته‌های فالوده را بسازید. 

بعد از اینکه مواد را مطابق روش بالا تهیه کردید، به‌جای ریختن آنها در چرخ‌گوشت از آبکش استفاده کنید. مواد را درون آبکشی با سوراخ‌های ریز بریزید و با قاشق روی نشاسته‌ها و مواد موجود فشار وارد کنید تا از سوراخ‌های آبکش رد شوند. 

زیر سوراخ‌های آبکش هم کاسه‌ای یخ بگذارید تا رشته‌ها بعد از خروج از سوراخ‌ها درون آن بریزند. با قاشق رشته‌ها را زیر و رو کنید تا سفت نشوند و حالت منعطفی پیدا کنند. 

 

سِرو فالوده با بستنی سنتی را امتحان کنید 

بعضی‌ها دوست دارند که فالوده را به‌تنهایی و در نهایت با مقداری شربت میل کنند. با این حال، شمار کسانی که فالوده را در کنار بستنی سنتی معنادار می‌دانند هم کم نیست. کمی بستنی سنتی را در کنار رشته‌های دست‌ساز فالوده بگذارید و از این ترکیب جذاب لذت ببرید. 

یادتان باشد که دسری دست‌ساز به‌همراهی بستنی می‌تواند گزینه بسیار جذابی برای پذیرایی از مهمانانتان هم باشد. با آماده‌کردن دسری خوشمزه برای مهمانان به آنها نشان می‌دهید که چقدر باسلیقه هستید و برای خوشحالی‌شان خودتان دست‌به‌کار شده‌اید.

برچسب ها: دسربستنی سنتینشاستهدسر سنتیفالودهفالوده شیرازیرشته فالودهگلاب تعداد بازديد: 276 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است