Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 14:01

بستنی تیرامیسو

بستنی تیرامیسو

shooroshirin3

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

تخم‌مرغ 4 عدد درشت

 

شكر 100 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

پنیر ماسكارپونه 500 گرم

 

نمك یك‌هشتم قاشق چایخوری

 

خامه 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

بیسكویت لیدی‌فینگر 125 گرم

 

پودر قهوه‌ فوری 3 قاشق سوپخوری

 

آب جوش 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه اسفندیاری

 

قالب لوف به اندازه‌ 12×23 و ارتفاع 6 سانتیمتر را با كاغذ آلومینیومی بپوشانید. زرده و سفیده‌ تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا كنید و زرده‌ها را با شكر و وانیلین با همزن برقی بزنید تا غلیظ و كمرنگ شود. آن‌گاه پنیر را بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا سفیده‌های تخم‌مرغ را با نمك مخلوط كنید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و خامه را به آن بیفزائید. اكنون زرده‌های تخم‌مرغ را نیز به آن اضافه كنید و خوب مخلوط نمائید. اینك بیسكویت‌ها را كف قالب بچینید، قهوه را در آب جوش حل كنید و روی بیسكویت‌ها بمالید.

سپس یك‌‌سوم از مایه‌ بستنی را رویشان بریزید و دوباره بیسكویت بچینید. به همین ترتیب ادامه دهید تا قالب از مایه‌ بستنی و بیسكویت پر شود. حالا روی قالب را بپوشانید و یك شب در فریزر نگه دارید. آن‌گاه بستنی را از قالب در آورید و در ظرف زیبائی قرار دهید و با دانه‌ قهوه بیارائید.

 

برچسب ها: آموزش بستنیتیرامیسوبستنیبستنی تیرامیسوتهیه تیرامیسوروش تهیه تیرامیسومواد لازم بستنی تعداد بازديد: 1644 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟