Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:09

تارت کاسترد و مارمالاد

تارت کاسترد و مارمالاد

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 8-10 نفر

آرد 300 گرم

کره 180 گرم

پودر شکر 2 قاشق سوپخوری

نمک 1 پینچ

زرده تخم مرغ 2 عدد

اسانس وانیل یک دوم قاشق چایخوری

آب سرد 3-4 قاشق سوپخوری

مواد لازم میانی:

کرم کاسترد 1 واحد (رسپی در یادآوری)

مارمالاد دلخواهتان  یک چهارم پیمانه

ماهنامه آشپزباشی - افسانه ظروفی

آرد و کره را در کاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به شکل خرده‌نان درآید. آن‌گاه پودر شکر، نمک، زرده تخم‌مرغ‌ها و وانیل را بیفزائید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا مواد مخلوط شوند.

سپس به میزان کافی آب به آن بیفزائید تا خمیر مناسبی حاصل شود. مراقب باشید که خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید.زیرا موجب سفت شدن آن می‌شود.

حالا خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و دست کم یک ساعت در یخچال نگه دارید.

اکنون دو سوم از خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی نیم سانتیمتر باز کنید و آن را در قالب تارت به قطر 23 سانتیمتر پهن کنید (قالب تارت می‌باید دیواره‌اش از کف جدا باشد). آن‌گاه روی خمیر را با کاغذ روغنی و سرامیک‌های مخصوص بپوشانید تا کف خمیر در هنگام پختن بالا نیاید.

اینک قالب را در یخچال بگذارید و پس از نیم ساعت، آن را در فر گرم کرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بگذارید و خمیر تارت را به مدت تقریبی 15 دقیقه، بپزید. سپس آن را از فر درآورید و کاغذ و سرامیک‌ها را از رویش بردارید.

حالا دوباره تارت را در فر بگذارید و 15 دقیقه دیگر، آن را بپزید تا طلائی رنگ شود. اکنون صبر کنید تا تارت خنک شود و بعد کف آن را با لایه نازکی از مارمالاد دلخواهتان بپوشانید.

سپس کرم کاسترد را بیفزائید و رویش را صاف کنید. حالا روی کرم را با لایه نازکی از مارمالاد بپوشانید و با باقیمانده خمیر تارت، روی مارمالاد را مطابق شکل بیارائید.

روی خمیر قدری شیر بمالید و تارت را 15 دقیقه دیگر، در فر بپزید. همینکه تارت خنک شد، آن را برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید.

یادآوری: برای تهیه کرم کاسترد؛ 500 میلی‌لیتر شیر(2 پیمانه) را اندازه گیری کنید و یک و یک دوم پیمانه از آن را در ظرف مناسبی بریزید و بجوشانید.

آن‌گاه 50 گرم شکر و اندکی وانیل به آن بیفزائید. سپس 3 قاشق سوپخوری پودر کاسترد را در باقیمانده شیر (یک دوم پیمانه) بریزید و مخلوط کنید و آن را همراه با اندکی وانیل، درون شیر جوشیده بریزید و پیوسته هم بزنید تا کرم غلیظ شود.

اکنون کرم را از روی حرارت بردارید و رویش را با سلیفون بپوشانید تا رویه نبندد. همینکه کرم خنک شد، آن را مصرف نمائید.

برچسب ها: انواع تارتآشپزباشیافسانه ظروفیتارت کاسترد و مارمالاد تعداد بازديد: 1945 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است