Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 20:22

چیکن کوردن بلو سوخاری

چیکن کوردن بلو سوخاری

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

سینه مرغ بی استخوان .............۱ عدد

کالباس یا ژامپون ...............چند ورق

پنیر ورقه ای یا رنده شده .....................به میزان لازم

آرد ...............به مقدار لازم

تخم مرغ ...........  ۱ عدد

پودر سوخاری ...............به میزان لازم

روغن سرخ کردنی............ به مقدار لازم

ادویه (نمک/فلفل سیاه و قرمز/ پودر سیر و پیاز) ................. ۲ ق چای خوری

 

 طرز تهیه

نمک و ادویه ها را ترکیب و هر دو سمت سینه را به ادویه آغشته کنید. سینه را بین سلفون با بیفتک کوب یا وردنه بکوبید تا کاملا پهن و نازک شود ولی پاره نشود. میتوانید با برشی افقی سینه را برش بزنید و به دو تکه نازک تقسیم کنید و با کمی کوبیدن هر تکه را نازک کنید یا برش را تا نزدیک انتها بزنید تا یک تکه بزرگ سینه داشته باشید که با کمی کوبیدن پهن شود.

شروع به چیدن ورقه های کالباس روی سینه کنید. از پنیر ورقه ای مانند موزارلا، گودا یا چدار استفاده کنید و ورقه های پنیر را روی کالباس بچینید. می توانید از پنیر رنده شده دلخواه نیز استفاده کنید که در این حالت کمی پیچیدن و رول کردن سینه مشکل میشود و کار با پنیر ورقه ای آسان تر است.

با کمک سلفون شروع به رول کردن کنید و رول را کاملا در سلفون بپیچید. سلفون دو سر رول را خلاف جهت یکدیگر (به حالت شکلات پیچ) بپیچید و محکم کنید و رول را روی تخته کار حرکت دهید تا کاملا شکل بگیرد. سلفون دو سمت را به سمت مرکز کشیده و محکم گره بزنید و رول را برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و دقت کنید که نباید یخ بزند و فقط باید خوب شکل بگیرد که بتوانید آنرا برای سوخاری کردن آماده کنید.

رول را از سلفون خارج کنید و ابتدا در آرد، سپس در تخم مرغ زده شده و درنهایت در پودر سوخاری بغلطانید. رول را برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و در این فاصله روغن را در تابه گرم کنید. رول را در روغن داغ با شعله متوسط سرخ کنید. برای پخت در فر نیز باید دما را روی ۱۸۰ قرار دهید و کوردن بلو را داخل سینی چرب شده قرار دهید و برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بگذارید تا کاملا طلایی و پخته شود.

برچسب ها: آشپزی مللژامبونپنیر ورقه ایکالباسفستفود تعداد بازديد: 109 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است