Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:27

مونو فینگر سیب‌زمینی

مونو فینگر سیب‌زمینی

shooroshirin

0 0

متوسط

30 نفر

مواد مورد نیاز

 مواد لازم برای 30 عدد

سیب‌زمینی پخته و رنده کرده...............2 عدد متوسط

نعنا خشک............... یک‌چهارم پیمانه

خیارشور رنده کرده............. یک‌دوم پیمانه

سس مایونز.................1 پیمانه

آب‌لیموی تازه..... از 1 عدد

پیازچة ریز خرد کرده............. 3 ساقه

نمک و فلفل........... به میزان لازم

نان تست...........  15 عدد

هویج پخته............. برای تزئین  به میزان لازم

آشپزباشی - سرمه جلیلی:

 

روش‌تهیه

سیب‌زمینی، نعنا، خیارشور، مایونز، آبلیمو، پیازچه، نمک و فلفل را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه نان تست‌ها را با کاتر مخصوص قالب مونو پورشن ببرید و داخل قالب قرار دهید. حالا روی نان‌ها از مخلوط فراهم کرده بریزید، سطح آن را صاف کنید و با هویج رویش را بیارائید. سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

 

یادآوری

چنانچه قالب مونوپرشن در دسترستان نبود از برش‌گرهای گرد و دیواره بلند استفاده کنید و تک تک آن را تهیه نمائید.

 

خواص   سیب‌زمینی

سیب‌زمینی یک گیاه یک ساله است که ما از غده‌های موجود در ریشه آن استفاده می کنیم. زادگاه اولیه آن در آمریکای جنوبی بوده و اولین بار توسط میرزا ملکُم خان به ایران آورده شده است، برای همین در ابتدا به آن « آلو ملکُم « می گفتند و اکنون هم در بعضی شهرهای ایران سیب زمینی را بنام آلو می شناسند. سیب زمینی غنی از بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A‌) است که وقتی پخته می شود به آسانی جذب می شود. ساقه و برگ های سیب زمینی حاوی سمی بنام سولانین است، بنابراین نباید آن را مصرف کرد، ولی جوشانده رقیق شده همین برگ ها را به عنوان ماده خواب آور  و آرامش دهنده اعصاب استفاده می کنند.

مهم ترین ماده اصلی موجود در سیب زمینی نشاسته است که معمولاً 9 تا 25 درصد آن را تشکیل می دهد، از این رو برای تامین انرژی ماده مفیدی است که نسبت به غلات کمتر تحت تاثیر آفات قرار می گیرد و پرورش آن آسان تر است. امروزه روسیه و آلمان بزرگ ترین تولید کنندگان سیب زمینی هستند.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیطرز تهیهفینگرفودمونو فینگر سیب زمینیمونو فینگرطرز تهیه مونوفینگر سیب زمینی تعداد بازديد: 606 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است