Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:11

پیراشكی گوشت

پیراشكی گوشت

shooroshirin1

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

كره 120 گرم

 

روغن مایع 2 قاشق سوپخوری

 

زرده تخم‌مرغ 2 عدد

 

بیكینگ پودر 1 قاشق چایخوری

 

نمك یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

ماست 100 گرم

 

آرد 250 گرم

 

مواد لازم میانی

 

روغن مایع 3 قاشق سوپخوری

 

پیاز خرد كرده 1 عدد

 

گوشت چرخكرده 300 گرم

 

فلفل دلمه‌ای خرد كرده 1 عدد

 

نمك، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

جعفری خرد كرده 150 گرم

 

تخم‌مرغ پخته و خرد كرده  2 عدد

آشپزباشی – آرزو گنجی

 

كره و روغن مایع را در كاسه مناسبی بریزید و با هم مخلوط كنید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ را بیفزائید و مخلوط كنید تا مایه صاف و یكدست شود. حال بیكینگ‌پودر، نمك و ماست را به آن اضافه كنید.

اكنون آرد را بیفزائید تا مایه خمیر شود. خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود. سپس روی خمیر را بپوشانید و یك ساعت در دمای محیط نگه دارید.

آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده، با وردنه باز كنید و با برشگری به قطر 10 سانتیمتر برش بزنید. اینك روی خمیرها قدری از مواد میانی بگذارید و خمیر را روی هم تا كنید و مانند قطاب بپیچید.

حالا پیراشكی‌ها را در روغن فراوان داغ سرخ كنید و روی هوله كاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی‌اش گرفته شود و برای پذیرائی در دیس مناسبی بچینید.

روش تهیه مواد میانی: روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید. پیاز را بیفزائید و تفت دهید تا نرم شود. آن‌گاه گوشت را بیفزائید و تفت دهید تا رنگش تغییر كند. سپس فلفل دلمه‌ای، نمك، فلفل سیاه، زردچوبه، جعفری و تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و از روی حرارت بردارید تا خنك شود.

 

برچسب ها: آشپزی با گوشتپیراشكیانواع پیراشكیطرز تهیه پیراشكیمواد اولیه پیراشكیآموزش پیراشكیپیراشكی گوشت تعداد بازديد: 1833 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است