Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:47

خوراک‌مرغ با سبزیجات زمستانی

خوراک‌مرغ با سبزیجات زمستانی

shooroshirin

0 0

متوسط

20 دقیقه

مواد مورد نیاز

مواد لازم

برنج دانه بلند..................سه‌چهارم فنجان

پودر کاری................یک‌چهارم قاشق چایخوری

ران بدون استخوان مرغ..................۵۰۰ گرم

زیره ساییده شده..................یک‌چهارم قاشق چایخوری

گوجه‌فرنگی.....................۱ قوطی (۴۵۰ گرم)

 روغن زیتون................ قاشق سوپخوری

آرد................یک‌چهارم فنجان

سیب زمینی شیرین.................... ۲ قوطی

نمک.................یک‌دوم قاشق چایخوری

فلفل..............یک‌چهارم قاشق چایخوری

لیموترش، پیازچه و گشنیز................برای تزئین

روش‌تهیه

برنج و مرغ را تقریبا هم زمان بپزید. 5/1 فنجان آب و یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک را در یک قابلمه متوسط به جوش بیاورید. برنج را در آن بریزید. در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید. مخلوط را برای ۱۸ تا ۲۰ دقیقه و تا زمان کشیده شدن آب برنج و نرم شدن آن آرام بجوشانید.

در حالی که برنج می‌جوشد، روغن زیتون را در یک ماهی تابه بزرگ نچسب بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید. مرغ‌ها را همراه با آرد، نمک و فلفل در یک کیسه پلاستیکی بریزید و خوب تکان بدهید تا کاملا مخلوط شوند. مرغ‌ها را از کیسه در آورید، در ماهیتابه بگذارید و هر طرف آن‌ها را برای ۳ دقیقه سرخ کنید تا قهوه‌ای شود. مرغ سرخ شده را کنار بگذارید. پودر کاری و زیره ساییده شده را با گوجه‌فرنگی و آب آن در ماهیتابه بریزید. مجددا مرغ را در ماهیتابه قرار دهید و سیب‌زمینی نگینی خرد‌شده را اضافه کنید. مخلوط را خوب به هم بزنید. در ظرف را ببندید تا زمان پخته شدن مرغ‌ها آرام بجوشد. برنج را به طور مساوی در چهار بشقاب تقسیم کنید. روی هر پرس برنج مرغ و سس آن را بریزید.

در هر پرس: ۴۲۸ کالری (۱۰۹ کالری از چربی‌ها)، ۱۲ گرم چربی (۳ گرم چربی اشباع شده)، ۷۶ میلی‌گرم کلسترول، ۵۱۲ میلی‌گرم سدیم، ۵۲ گرم کربوهیدرات (۳ گرم فیبر خوراکی)، ۲۶ گرم پروتئین.

 

 

نکته

برای تهیه این غذا از گوجه‌فرنگی کنسرو شده و آب آن استفاده کنید. با تغییر در نوع کنسرو گوجه‌فرنگی، طعم غذا را هم تغییر دهید. حالا ران بدون چربی مرغ، یک کیسه سبزیجات مخلوط یخ زده و ادویه‌جات دلخوا‌ه‌تان را آماده کنید.

برچسب ها: آموزش آشپزیخوراک مرغخوراک‌مرغ با سبزیجات زمستانیطرز تهیه خوراک‌مرغ با سبزیجات زمستانی تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است