Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:20

تارت اسفناج و ژامبون

تارت اسفناج و ژامبون

shooroshirin

0 0

سخت

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6-8 نفر

آرد265 گرم

كره سرد خرد كرده  125 گرم

نمك به ميزان لازم

آب سرد 2 - 3 قاشق سوپخوری

روغن به ميزان لازم

ژامبون خرد كرده يك پيمانه

اسفناج خرد كرده 1 كيلو

قارچ ورقه‌ای خرد كرده 300 گرم

فلفل به ميزان لازم

پنير موزارلا رنده كرده 150 گرم

پنير چدار رنده كرده 150 گرم

تخم‌مرغ همزده 2 عدد

خامه 100 ميلي‌ليتر

ماهنامه‌آشپزباشی - اعظم گلزارمنش

آرد، كره و نمك را در كاسه دستگاه غذاساز بريزيد و دستگاه را روشن كنيد تا مثل خرده نان شود. آن‌گاه آب را به تدريج اضافه كنيد تا خمير صاف و يكدستی حاصل شود.

حالا خمير را نيم ساعت در يخچال نگه داريد، سپس روی ميز كار آرد بپاشيد و خمير را به ضخامت 5 ميلي‌متر باز كنيد و در قالب تارت پهن كنيد. اضافي اطراف خمير را بگيريد و قالب را نيم ساعت در يخچال نگه داريد.

در اين فاصله در تابه مناسبی قدری روغن بريزيد و ژامبون را در آن  تفت دهيد. اينك اسفناج، قارچ، نمك و فلفل را اضافه كنيد و پيوسته هم بزنيد تا آبش تبخير شود و تابه را از روی حرارت برداريد.

سپس خمير را در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتيگراد به مدت 15-20 دقيقه بپزيد. حالا نیمی از پنير موزارلا و پنير چدار را به مخلوط فراهم كرده، اضافه كنيد روی تارت بريزيد و سطحش را صاف كنيد.

سپس تخم‌مرغ، نمك و فلفل را در كاسه مناسبی بريزيد و با چنگال هم بزنيد. خامه را نيز اضافه كرده و پس از مخلوط كردن رویسطح تارت بريزيد و باقيمانده پنير را رويش بپاشيد و به مدت تقریبی 30 دقيقه در فر گرم كرده با دمای180 درجه سانتيگراد بپزيد.

برچسب ها: غذا با اسفناجانواع تارتآشپزباشیاعظم گلزارمنشتارت اسفناج و ژامبون تعداد بازديد: 2622 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟