Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 09:30

دونات شكری دارچینی

دونات شكری دارچینی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه خمیر 7 گرم

 

آب ولرم 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

شكر 2 قاشق سوپخوری

 

شیر ولرم  180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

 

كره‌ نرم 30 گرم

 

تخم‌مرغ 1 عدد درشت

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

آرد 400 گرم

 

شكر درشت برای تزئین به میزان لازم

 

دارچین برای تزئین به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سحر سامانی

 

مایه‌ خمیر، آب ولرم و یك قاشق چایخوری از شكر را در كاسه‌ مناسبی بریزید، رویش را بپوشانید و حدود 10 دقیقه در دمای محیط نگه دارید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه شیر، كره و باقیمانده‌ شكر را در كاسه‌ بزرگی بریزید، تخم‌مرغ و وانیلین را بیفزائید و مواد را هم بزنید.

حالا آرد را بیفزائید و مخلوط نمائید تا خمیر مناسب و نرمی حاصل شود. خمیر به دست آمده را در كاسه‌ چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یك ساعت كنار بگذارید تا حجمش دو برابر شود.

سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود. بعد آن را به كمك وردنه به ضخامت تقریبی نیم سانتیمتر باز كنید و با برشگر مخصوص دونات قالب بزنید. اكنون دایره‌های خمیر را با فاصله در سینی دارای كاغذ روغنی بچینید، رویش را بپوشانید و 30 دقیقه‌ دیگر كنار بگذارید تا حجمشان دوبرابر شود.

حالا دونات‌ها را یكی یكی در روغن فراوان و داغ بیندازید تا بپزد و طلائی‌رنگ شود. آن‌گاه روی دونات‌ها مخلوط پودر شكر و دارچین بپاشید و همچنان كه گرم است، میل كنید.

یادآوری 1: می‌توانید نیمی از خمیر دونات را به شكل توپ درآورید و در روغن سرخ كنید و با كرم پاتیسیر پر نمائید.

یادآوری 2: برای تهیه‌ كرم پاتیسیر؛ 250 میلی لیتر شیر را بجوشانید. 3 عدد زرده‌ تخم‌مرغ را همراه با 75 گرم شكر و یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین، با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

سپس 2 قاشق سوپخوری آرد به آن بیفزائید و مخلوط نمائید. اینك شیرداغ را بتدریج به این مایه بیفزائید و دوباره روی حرارت قرار دهید. كرم را پیوسته هم بزنید تا بپزد و غلیظ شود.

حالا كرم را از روی حرارت بردارید و تا هنگام مصرف كیسه‌ نایلونی‌ را مستقیم روی كرم قرار دهید تا كرم رویه نبندد!

 

برچسب ها: آموزش دوناتدونات شكری دارچینیدونات شكريروش تهيه دوناتمواد لازم دوناتتهيه دونات شكريدونات دارچيني تعداد بازديد: 2602 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است