Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 18 شهریور 1403 - 02:49

طرز تهیه کیک بلوبری

طرز تهیه کیک بلوبری

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک بلوبری برای 12 نفر

کره 225 گرم

وانیل يك‌چهارم قاشق چایخوری

شکر 225 گرم

آرد 300 گرم

بیگینگ پودر 2 قاشق چایخوری

آرد ذرت  4 قاشق سوپخوری

شیر 125 میلی‌لیتر (یک‌دوم پیمانه)

فیلینگ بلوبری  150 گرم

کرم پاتیسیر 1 پیمانه

خامه فرم گرفته به میزان لازم

بلوبری به ميزان لازم

ماهنامه آشپزبای - مریم امیری

طرز تهیه کیک بلوبری

فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کنید و دو قالب را به قطر 20 سانتیمتر چرب نمائید و با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه کره، وانیل و شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.

سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید. حالا مخلوط الک کرده آرد، بیکینگ‌پودر و آرد ذرت را همراه با شیر، به طور یک‌درمیان درون مایه تخم‌مرغی بریزید و هم بزنید.

اکنون این مایه را به طور مساوی، در قالبها بریزید و به مدت تقریبی 40 دقیقه، در فر بپزید.

همینکه کیک‌ها خنک شدند، آنها را از ارتفاع دو قسمت کنید و روی هر لایه از کیک‌ها، کرم پاتیسیر بمالید و اندکی فیلینگ بلوبری بریزید.

آن‌گاه لایه‌های کیک را روی هم قرار دهید و  رو و اطراف کیک را با خامه فرم گرفته بپوشانید، روی خامه را با ایربراش رنگ کنید و با بلوبري بيارائيد.

یادآوری 1: فیلینگ بلوبری را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

یادآوری 2: برای تهیه کرم پاتیسیر؛ 250 میلی‌لیتر شیر را بجوشانید. 3 عدد زرده تخم‌مرغ را همراه با 75 گرم شکر و یک‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین با همزن برقی بزنید تا به شکل کرم درآید.

اکنون 30 گرم آرد را به آن اضافه کنید. اینک شیر داغ را به این مایه بیفزائید و دوباره روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود. کرم را از روی حرارت بردارید. کیسه پلاستیکی را مستقیم روی کرم قرار دهید تا در هنگام استفاده رویه نبندد.

برچسب ها: انواع کیکآشپزباشیمریم امیریکیک بلوبریانواع دسر و شیرینی با بلوبریطرز تهیه کیک بلوبریدرست کردن کیک بلوبریمواد لازم کیک بلوبری تعداد بازديد: 2720 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است