Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:14

نان گوجه‌فرنگي

نان گوجه‌فرنگي

shooroshirin

0 0

متوسط

40 دقیقه

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي حدود 8 نفر

آرد نان............... 250 گرم

آرد سفيد شيريني پزي.............. 250 گرم

آب گرم................. 300 ميلي‌ليتر (يك و يك‌چهارم پيمانه)

پودر مايه خمير............. 12 گرم

شكر............ 1 قاشق چايخوري

روغن زيتون............... (بدون بو)50 ميلي‌ليتر

نمك ..............يك‌دوم قاشق چايخوري

سس گوجه فرنگي................حدود 4 قاشق سوپخوري

آشپزباشی - افسانه ظروفی :

 

روش‌تهیه

آرد نان و آرد سفيد را در كاسة مناسبي بريزيد و مخلوط كنيد. آن‌گاه يك‌چهارم پيمانه از آب گرم را همراه با مايه خمير و شكر، در كاسة كوچكي بريزيد و خوب هم بزنيد. سپس روي كاسه را بپوشانيد و 10 دقيقه، كنار بگذاريد تا حباب‌هائي روي مايه خمير،‌ظاهر شود. در اين ميان، باقيماندة آب، روغن و نمك را نيز با هم مخلوط كنيد. حالا مايه خمير ورآمده و مخلوط آب و روغن را به آرد بيفزائيد و مواد را با هم مخلوط نمائيد تا خمير مناسبي به دست آيد. اكنون خمير فراهم كرده را روي سطح آرد پاشيده، 10 دقيقه ورز دهيد تا صاف و يكدست شود. آن‌گاه خمير را در كاسة چربكرده بگذاريد، رويش را بپوشانيد و به مدت تقريبي يك ساعت، در دماي محيط نگه داريد تا حجمش زياد شود. اينك خمير را دو قسمت كنيد و هر يك را به شكل دايره باز كنيد. حالا يكي از خميرها را در سيني چربكرده بگذاريد و رويش سس گوجه‌فرنگي بماليد و خمير ديگر را روي آن قرار دهيد. سپس كاسه يا فنجان كوچكي را در وسط خمير قرار دهيد و روي خمير روغن زيتون بماليد. بعد از آن خمير را از اطراف به 4 قسمت ببريد و هر قسمت را دوباره به 4 تكه تقسيم كنيد تا به اين ترتيب 16 گل برگ داشته باشيد. اكنون هر گل‌برگ را 2 بار تاب دهيد و دو تا دو تا به هم بچسبانيد و رويشان روغن زيتون بماليد. آن‌گاه كاسه را از روي خمير برداريد و روي اين قسمت نيز روغن زيتون بماليد و سياهدانه بپاشيد. اينك نان را به مدت تقريبي 40 دقيقه در فر گرم كرده با دماي 180 درجة سانتيگراد، بپزيد.

 

خواص  گوجه‌ فرنگی

وجود گوجه در رژیم غذایی شما به سلامت بینایی با توجه محتوای فراوان ویتامین آ، کمک می‌کند. کوماریک اسید و کلروژنیک اسید موجود در گوجه فرنگی، به خنثی سازی تاثیرات آسیب زای مواد سرطان زا کمک می‌کند.

برچسب ها: ناننان گوجه‌فرنگيطرز تهیه نان گوجه‌فرنگي تعداد بازديد: 431 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است