Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 09:31

پاکوره آرد به روش اصیل جنوبی

پاکوره آرد به روش اصیل جنوبی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز
 مواد لازم:

آرد سفید ۱ پیمانه
ماست ۱/۲ پیمانه
آب ۱/۳ پیمانه
گشنیز خرد شده ۱/۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه کوچک ۱ عدد
سیر ۳ حبه
آرد برنج ۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز، فلفل قرمز، آویشن و پاپریکا به مقدار لازم
نمک به مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم


 

 

مرحله اول | آماده‌سازی سیر

در اولین مرحله از مراحل تهیه پاکوره به سراغ آماده سازی سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن یا رنده آن را پوره کنید و کنار گذارید.

مرحله دوم | آماده سازی پیاز و فلفل دلمه‌ای

در دومین مرحله به سراغ پیاز روید، بهتر است از پیاز بنفش استفاده کنید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد کنید، در همین مرحله فلفل دلمه‌ای را تمیز کرده و آن را نیز به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله سوم | ترکیب سبزیجات

در سومین مرحله پیاز و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده، گشنیز ساطوری خرد شده و سیر له شده را با هم به خوبی ترکیب کنید و به سراغ مرحله بعد روید.

مرحله چهارم | آماده سازی خمیر پاکوره

در این مرحله باید درون ظرف مناسبی آرد برنج و آرد سفید را الک کنید. الک کردن آرد مهم است و موجب لطیف شدن بافت نهایی پاکوره شما می‌شود. حال ماست و بیکینگ‌پودر را به آن اضافه کنید و بهم زنید.

در همین مرحله زمان افزودن آب است، توجه داشته باشید که میزان جذب آرد‌های مختلف با هم متفاوت است و در این مرحله باید آب را کم‌کم به مواد خمیری شکل خود بیفزایید.

مرحله پنجم | افزودن ادویه‌ها

در پنجمین مرحله زمان افزودن ادویه‌های جادویی این غذای خوش‌عطر است. نمک، فلفل سیاه، آویشن، پاپریکا، پودر تخم گشنیز وفلفل قرمز را به مواد بیفزایید. ترکیب سبزیجات را نیز اضافه کنید و به خوبی همه مواد را با دست ورز دهید تا با هم ترکیب شوند. خمیر پاکوره کمی شل است و سعی نکنید با ورز داردن زیاد یا افزودن آرد آن را سفت کنید.

 مرحله ششم | سرخ کردن پاکوره

در آخرین مرحله به سراغ سرخ کردن پاکوره روید. درون ظرف مناسبی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید، منتظر بمانید تا روغن به خوبی داغ شود. بهتر است ظرف کوچکی را انتخاب کنید تا بتوانید مقدار بیشتری روغن درآن بریزید تا پاکوره‌ها در روغن غوطه‌ور سرخ شوند. حال با کمک قاشق به اندازه یک گردو از مواد بردارید و در روغن بیندازید.

حرارت را متوسط کنید و کمی پس از این‌که پاکوره خودش را گرفت و مواد حالت نمیه پخته پیدا کرد به آرامی آن را برگردانید. پس از سرخ شدن پاکوره‌ها را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافیشان گرفته شود. با انواع سس تند یا شیرین این غذای لذیذ را تزیین و نوش جان کنید. بهتر است این غذا را به صورت تازه و داغ سرو کنید.

ترکیب ادویه‌ها و سبزیجات این غذا متناسب با ذائقه شما قابل تغییر است، برخی فقط از زردچوبه و فلفل و نمک استفاده می‌کنند و برخی تره‌فرنگی را با گشنیز جایگزین کرده و پاکوره مورد علاقه خود را طبخ می‌کنند. به جای آرد برنج می‌توانید از آرد نخوچی استفاده‌کنید.

برچسب ها: فلفلگشنیز تعداد بازديد: 109 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟