Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 07:04

مشت بادمجان اصیل شیرازی

مشت بادمجان اصیل شیرازی

shooroshirin

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای ۳-۴ نفر:

گوشت چرخکرده    300 گرم

بادمجان   4 عدد

گوجه فرنگی         3 عدد

پیاز        2 عدد ‌

آرد نخودچی          یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا     به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه:

پیاز را رنده کنید و مقداری آن را فشار بدهید که آب آن کمی گرفته شود. لازم نیست خشک خشک بشود. آرد نخودچی، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا را به همراه گوشت چرخکرده به پیاز اضافه کنید و تا جان در بدن دارید ورز بدهید! شوخی کردم! در حد تمام کباب‌های تابه‌ای یا قلقلی آن را مشت و مال بدهید!

از مواد گوشتی گردوهای درشتی درست کنید و آن‌ها را در مقداری روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

بادمجان‌ها را که حتما هنگام خرید در اندازه‌های یکسانشان دقت به خرج داده‌اید پوست بگیرید. بهتر است بادمجان درسته باشد که مجلسی‌تر بشود! در مقداری آب و نمک بگذارید و بعد از ده دقیقه آن را بشویید و آبکش کنید. بادمجان‌ها را هم در روغن سرخ کنید و دیگر با این بخش هم خداحافظی کنید!

حالا وقتی خلالی کردن پیاز دوم است! در مقداری روغن خلال‌ها را تفت بدهید. لازم نیست خیلی سرخ بشود در حدی که رنگ پیاز عوض شود و بافت آن کمی نرمتر به نظر بیاید کافی است. گوجه‌ها را به صورت حلقه‌ای روی پیاز بچینید و بادمجان‌های سرخ شده را هم روی گوجه‌ها سوار کنید! نوبت گوشت قلقلی‌های آماده شده است که توی ظرف بنشینند!

در یک تابه روغن کمی بریزید. رب را مقداری تفت بدهید تا رنگ باز کند. به آن یک استکان آب اضافه کرده و هم بزنید. این سس را روی تمام مواد گوشت و بادمجان بریزید و اجازه بدهید با حرارت کم بپزد. این مرحله آخر زیاد طولانی نخواهد بود چون تمام مواد تقریبا پخته هستند فقط گوجه‌ها کمی نرم بشوند و طعم مواد با هم ترکیب شود کافی است.

یک کته‌ی فرد اعلا هم بپزید. یا نه، یک برنج آبکش کنید و ته دیگ نان یا سیب زمینی هم درست کرده و در کنار این غذای بی‌نظیر طعمی منحصر به فرد را به جان و دلتان ببخشید.

برچسب ها: غذای سنتیغذای شیرازی تعداد بازديد: 194 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟