Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:13

پاي ميوه فرانسوی

پاي ميوه فرانسوی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي تهيه خمير:

آرد ...............150 گرم (يك پيمانه)

پودر شكر............... يك قاشق سوپخوري

كره............... 90 گرم

زرده تخم مرغ.................يك عدد

آبليموي تازه .................يك قاشق سوپخوري

 

مواد لازم براي كرم داخل پاي (كرم پاتي سير)

شير.................. يك و يك چهارم پيمانه

تخم‌مرغ.............. 1 عدد

زرده تخم‌مرغ.................2 عدد

آرد ساده............... يك قاشق سوپخوري

آرد ذرت................. يك قاشق سوپخوري

شكر............... يك چهارم پيمانه

وانيل ................نصف قاشق چايخوري

روش‌تهیه

آرد و شكر را دريك ظرف مناسب ريخته كره را اضافه كرده خوب مالش دهيد زرده تخم‌مرغ و بعد آبليمو را نيز اضافه كنيد در حدي كه صاف و يك دست شود، ورز دهيد و در يك كيسه نايلون به مدت 30 دقيقه در يخچال قرار دهيد. سپس خمير را روي سطح آرد بپاشيد، باز كنيد و در يك قالب پاي 23 سانتي‌متري قرار دهيد، لبه خمير را خوب با انگشت فشار دهيد و خمير اضافي را با وردنه از قالب جدا كنيد و مجدداً 20 دقيقه در يخچال قرار دهيد.

 سپس از يخچال خارج كرده يك تكه كاغذ روغني به اندازه محيط داخل آن روي خمير قرار دهيد روي كاغذ را با حبوبات خشك بپوشانيد و در فر 180 درجه سانتي‌گراد به مدت 10 دقيقه قرار دهيد سپس از فر خارج كنيد و كاغذ روغني را به همراه حبوبات از روي خمير برداريد و مجدداً 10 دقيقه در فر قرار دهيد بعد از پخته شدن از فر خارج كرده در حرارت معمولي اتاق آن را خنك كنيد. روي خمير را با كرم بپوشانيد روي كرم را به شكل منظم از ميوه‌هاي دلخواه بچينيد رويش را با آگار براق كنيد.

طرز تهيه كرم:

يك چهارم فنجان از شير را بهمراه تخم‌مرغ و زرده تخم‌مرغ، آرد، آرد ذرت، شكر و وانيل با هم مخلوط كرده يك فنجان ديگر شير را كه در حال جوشيدن است به مواد فوق افزوده و مرتب هم بزنيد همه مواد را مجدداً روي حرارت گذاشته و مرتب هم زده تا بجوش آيد و غليظ شود بعد از خنك شدن روي خمير آماده پاي بريزيد.

طرز تهيه آگار:

نصف قاشق چايخوري آگار را به همراه 50 گرم شكر و 100 ميلي ليتر آب روي حرارت قرار دهيد تا بجوشد، بعد از چند جوش از روي حرارت برداشته، بعد از خنك شدن با برس روي آن بماليد.

برچسب ها: پایپای میوه ایخمیر پایطرز تهیه خمیر پایپاي ميوه فرانسویكرم پاتي سيرطرز تهیه كرم پاتي سير تعداد بازديد: 196 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است