Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:39

پیتزا لادی یر

پیتزا لادی یر

shooroshirin

0 0

متوسط

35 دقیقه

مواد مورد نیاز

مواد لازم جهت تهیه‌ی خمیر پیتزا:

پودر خمیرترش...................یک و یک‌دوم قاشق چایخوری

آب‌ولرم ..................  یک‌سوم پیمانه

شکر.................یک‌دوم قاشق چایخوری

آرد......................یک و یک‌چهارم پیمانه

نمک...................یک‌دوم قاشق چایخوری

روغن زیتون.....................2 قاشق چایخوری

 

مواد لازم جهت روی خمیر:

روغن زیتون..............یک قاشق سوپخوری

کره...................یک‌چهارم پیمانه

پیاز...................2 تا 3 عدد(ورقه شده)

سیر................3 حبه، ریز خرد شده

آویشن تازه یا خشک شده.....................یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل.........................به مقدار لازم

ماهی آنچوی(ماهی کولی).....................2 فیله

زیتون سیاه(بدون هسته)....................یک پیمانه

روغن زیتون....................به میزان لازم

ماهی سالمون آزاد........................8 برش و یا فیله آنچووی(Anchovy) یک قوطی 

سس قرمز.....................3 تا 4 قاشق سوپخوری

پنیر پارمزان دالیا.................2 قاشق سوپخوری

پنیر موتزارلای رنده شده..................90 گرم

جعفری و ریحان خرد شد.....................3 قاشق سوپخوری

روش‌تهیه

پیتزای لادی‌یر، پیتزای خوشمزه و زیبایی است که معمولاً آن را در ساحل دریا میل می‌کنند. می‌توانید آن را بزرگ تهیه کرده و برش بزنید و یا از ابتدا آن را کوچک تهیه کنید. این پیتزا آن‌قدر لذیذ است که بعد از یکبار خوردن،  مجدداً تقاضای آن را خواهید داشت. حتی می‌شود آن را قبل از شام با یک نوشیدنی مناسب سرو کرد.

طرز تهیه‌ی خمیر پیتزا:

در یک کاسه‌ی کوچک پودر خمیرترش، آب گرم و شکر را با هم مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه در محیط مناسب (گرم) قرار دهید تا پف کند. در این فاصله آرد و نمک را با هم مخلوط نموده و در کاسه ی بزرگی الک کنید. وسط آرد را کمی گود کرده  و مایه‌ی خمیر عمل آمده را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط نمایید، سپس روغن زیتون را اضافه کرده و خمیر را 5 تا 7 دقیقه ورز دهید. خمیر آماده را چانه کرده و در کاسه‌ی چرب شده به مدت یک‌ساعت در جای مناسب (گرم) قرار دهید تا حجم آن 2 برابر شود.در این فاصله،روغن زیتون و کره را با هم در تابه‌ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود، سپس پیاز ورقه و حلقه شده را اضافه کرده و هم بزنید، اجازه ندهید پیاز آب بیاندازد و نرم شود و شکری که در پیاز است آزاد شده و پیاز شیرین شود. بلافاصله سیر را اضافه کرده و هم بزنید، سپس آویشن تازه ی خرد شده و یا خشک پودر شده را افزوده و هم بزنید، نمک و فلفل آن را هم اندازه کرده و کنار بگذارید. 2 تا از فیله‌های آنچووی یا سالمون و نیمی از زیتون سیاه را در غذاساز و یا در بلندر ریخته و کمی روغن زیتون به آن اضافه کرده، آن ها را به صورت پوره درآورید و کنار بگذارید.  فر را با دمای 400 درجه‌ی فارنهایت گرم کنید، هوای داخل خمیر را خارج کرده و خمیر را روی سطح کمی آرد پاشیده باز کنید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم نموده و به صورت چهارگوش برش دهید و روی سینی مورد نظر (سینی فر) قرار دهید. ابتدا سطح روی خمیر را با سس قرمز پوشش داده و روی آن پنیر پارمزان بپاشید. روی پارمزان را با پنیر موتزارلای رنده شده پوشانده و سطح روی آن را هم با پوره ی فوق پوشش دهید، سپس پیاز تفت داده شده را روی آن ریخته و کمی هم جعفری و ریحان خرد شده روی آن بپاشید. روی پیتزا را با ماهی سالمون (آزاد) برش داده شده و یا با آنچووی و زیتون سیاه منقش سازید و در طبقه وسط فر گرم شده به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزید.

برچسب ها: پیتزاپنیر پیتزاماهی سالمونروغن زیتونزیتون سیاهخمیر پیتزاپنیر پارمزانطرز تهیه خمیر پیتزا تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است