Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:02

رول‌های لازانیای مخلوط

رول‌های لازانیای مخلوط

shooroshirin1

0 0

متوسط

7 نفر

مواد مورد نیاز

روغن زیتون 4 قاشق سوپخوری

 

پیاز خردكرده 1 عدد

 

هویج خردكرده 2 عدد

 

گوجه‌فرنگی خردكرده 2 عدد

 

گوشت چرخكرده 350 گرم

 

ژامبون خردكرده 6 ورق

 

سیر له‌كرده 4 حبه

 

نمك و فلفل سیاه به میزان لازم

 

خامه 2 قاشق سوپخوری

 

پنیر پارمسان رنده كرده 75 گرم

 

ورق لازانیا 500 گرم

 

مواد لازم برای تهیه سس سفید

 

كره 50 گرم

آرد 50 گرم

 

شیر 500 میلی‌لیتر

 

نمك و فلفل به میزان لازم

آشپزباشی – ایران کوهستانی

 

 

روغن زیتون را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. آن‌گاه پیاز، هویج و گوجه‌فرنگی را در آن تفت دهید. حالا گوشت چرخكرده، ژامبون و سیر را بیفزائید و با حرارت ملایم بپزید.

اینك نمك، فلفل و خامه را به مواد بیفزائید و تابه را از روی اجاق بردارید. سپس نیمی از پنیرپارمسان را به مواد فراهم‌كرده اضافه كنید. اكنون ورقه‌های لازانیا را درون آب جوش و نمك بپزید تا نرم شود و بعد در آبكش بریزید.

 حال روی هر یك از ورقه‌های لازانیا قدری سس سفید بمالید، مقداری از مخلوط فراهم‌كرده را رویش بریزید و روی این مواد را با سس سفید بپوشانید.

آن‌گاه لازانیا را رول كنید. اینك كف ظرف‌نسوزی را چرب كنید و رول‌های لازانیا را در آن بچینید. حالا روی لازانیا را با باقیمانده سس سفید و پنیر پارمسان  باقیمانده بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در فر گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا لازانیا بپزد و پنیر طلائی رنگ شود.

روش تهیه سس سفید: ابتدا كره را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس آرد را اضافه كنید و قدری تفت دهید. آن‌گاه شیر را بیفزائید و پیوسته آن را هم بزنید تا سس، غلیظ شود. حال نمك و فلفل را به آن بیفزائید.

 

برچسب ها: لازانیاانواع لازانیامواد اولیه لازانیاطرز تهیه لازانیاآموزش لازانیارول‌های لازانیالازانیا مخلوط تعداد بازديد: 1280 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است