Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 12:46

دمی مراکشی

دمی مراکشی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

برنج: ۲ پیمانه

سینه مرغ: ۱ عدد

پیاز درشت: ۱ عدد

سیر: ۳ حبه

فلفل دلمه‌ای رنگی: نصف ۱ عدد

پیازچه: ۳ شاخه

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

دارچین، پودر هل، پودر زیره، فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

آب: ۲ لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این دمی مراکشی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری یا مکعبی خرد کنید. مقداری روغن داخل قابلمه یا ماهی تابه گود بریزید و تکه‌های مرغ را داخل روغن بگذارید و هر دو طرف مرغ‌ها را سرخ کنید. حالا مرغ‌های سرخ شده را کنار بزنید و پیاز خرده شده را وسط قابلمه بریزید و با روغن تفت بدهید تا پیاز نرم و سبک شود، سپس سیر رنده شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و با پیاز تفت بدهید. در مرحله بعد نمک، فلفل سیاه، پودر هل، پودر زیره و دارچین را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

وقتی عطر ادویه‌ها بلند شد، برنج را که از قبل شسته و خیس داده‌اید، به مواد اضافه کنید. برنج را حدودا ۱۰ دقیقه همراه با مواد سرخ کنید و هم بزنید تا ته نگیرد، سپس آب را اضافه کنید. فلفل دلمه‌ای و پیازچه خرد شده را هم داخل قابلمه بریزید و اجازه بدهید برنج شروع به جوشیدن کند. در این مرحله درب قابلمه یا ماهی تابه را ببندید و حرارت را روی حالت متوسط تنظیم کنید و اجازه بدهید آب برنج کشیده شود و برنج دم بکشد. نیم ساعت بعد دمی مراکشی خوشمزه و مقوی شما آماده سرو است، نوش جان.

تعداد بازديد: 151 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟