Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:58

رشته پلو با میگو

رشته پلو با میگو

shooroshirin

0 0

متوسط

45 دقیقه

6 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 4-6 نفر

برنج .................450 گرم (3 پیمانه)

رشتة پلوئی.................300 گرم

لوبیا چشم‌بلبلی............ یک‌ونیم پیمانه

شوید خرد کرده............ 300 گرم

روغن یا کره ............به میزان لازم

میگو تمیز کرده ..............500 گرم

نمک.............. به میزان لازم

زعفران حل کرده ...............به میزان لازم

آشپزباشی - اعظم گلزارمنش :

روش‌تهیه

برنج را بخیسانید. آن‌گاه آن را در قابلمة آب در حال جوش بریزید و بپزید. در اواخر پخت رشته را که قدری خرد کرده‌اید به همراه لوبیای پخته اضافه کنید و حدود 5 دقیقه دیگر آن را بپزید. سپس برنج را در آبکش بریزید و قدری آب ولرم روی آن بدهید. و شوید را با آن مخلوط کنید. اینک برنج را در قابلمة مناسبی که قدری روغن در آن ریخته‌اید، بریزید و روی حرارت ملایم 30-45 دقیقه دم کنید. در این فاصله میگوهای تمیز کرده را با نمک و زعفران مزه‌دار کنید و در قدری روغن 5 دقیقه تفت دهید. حالا روغن باقیمانده را روی سطح پلو بدهید و در ظرف مناسبی پس از مخلوط کردن با میگوها آن را بکشید و با برنج زعفرانی بیارائید.

 

خواص  میگو

میگو به‌غیر از پروتئین حاوی مقدار قابل‌توجهی مواد مغذی است. ۱۲ گرم میگوی بخارپز بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به سلنیوم، بیش از ۷۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12، بیش از ۵۰ درصد از فسفر و بیش از ۳۰ درصد از کولین، مس و یُد موردنیاز روزانه را فراهم می‌کند. ما معمولا پروتئین‌های حیوانی را به‌عنوان منابع آنتی اکسیدان درنظر نمی‌گیریم اما میگو دارای دو نوع آنتی‌اکسیدان است.

برچسب ها: رشته پلوطرز تهیه رشته پلورشته پلو با میگو تعداد بازديد: 416 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟