Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:11

دلمه برگ مو با سس ترش

دلمه برگ مو با سس ترش

shooroshirin3

0 0

متوسط

7 نفر

مواد مورد نیاز

طرز تهیه دلمه برگ مو با سس ترش:

برنج 300 گرم (2پیمانه)

 

لپه 70 گرم

 

كره 100 گرم

 

گوشت چرخكرده شترمرغ 500 گرم

 

نمك، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

پیازداغ  3 قاشق سوپخوری

 

سبزی دلمه ریز خردكرده 500 گرم (تره، جعفری، گشنیز، شوید، ترخون، نعنا)

 

 

برگ مو  500-600 گرم

 

غوره یا گوجه سبز 300 گرم

 

آب گوشت 500 میلی‌لیتر  (2 پیمانه)

آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 مواد لازم برای تهیه دلمه برگ مو با سس ترش:

برنج و لپه را بخیسانید و بعد برنج را در آب‌جوش دارای نمك بپزید و در آبكش بریزید. آن‌گاه لپه را هم بپزید و كنار بگذارید. كره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. گوشت، نمك، فلفل و زردچوبه را بیفزائید و 5 دقیقه، تفت دهید. سپس پیاز ‌داغ و سبزی دلمه را اضافه كنید و دو دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. آن‌گاه لپه و برنج را بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا روی هر برگ مو قدری از مواد فراهم كرده بریزید و آن را بپیچید. كف قابلمه مناسبی را با برگ مو بپوشانید و دلمه‌ها را در آن بچینید. غوره یا گوجه سبز را روی دلمه بریزید و بشقابی رویش برگردانید و جسم سنگینی روی بشقاب بگذارید. اكنون آب گوشت را روی دلمه بریزید و با حرارت ملایم، بپزید تا آبش نیز كشیده شود. حال دلمه را برای پذیرائی در دیس مناسبی بكشید.

یادآوری: می‌‌توانید دلمه برگ مو را با سس شیرین نیز تهیه كنید. در این صورت غوره یا گوجه سبز را حذف كنید و یك پیمانه شیره انگور را همراه با سه ‌چهارم پیمانه سركه و یك چهارم پیمانه روغن مایع یا كره آبكرده، مخلوط كنید و همینكه دلمه پخت، این سس را رویش بریزید، بشقاب را بردارید و بگذارید سس به خورد دلمه برود.

 

برچسب ها: آموزش دلمهدلمهروش تهیه دلمهدلمه برگ مودلمه برگ مو با سس ترشدلمه با سس ترشسس ترشمواد لازم دلمه برگ مو تعداد بازديد: 10464 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است