Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:53

فالوده

فالوده

shooroshirin

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 4 نفر

نشاسته‌ي گل ............200 گرم

گلاب ..............1 قاشق سوپخوري

آب سرد............. يك ليتر (4 پيمانه)

تخم شربتي .................1 قاشق سوپخوري

 

مواد لازم براي تهيه‌ي شربت

شكر............. حدود 700 گرم (4 پيمانه)

آب ............ نيم‌ليتر (2 پيمانه)

گلاب............ 60 ميلي‌ليتر (يك‌چهارم پيمانه)

آشپزباشی - آرزو گنجي :

روش‌تهیه

نشاسته را با گلاب و آب مخلوط سازيد و صاف كنيد. آن‌گاه آن را روي حرارت ملايم بگذاريد و مرتب هم بزنيد تا غليظ شود. بعد نشاسته‌ي پخته را در سيني به اندازه‌ي 30×40 سانتيمتر، بريزيد و سيني را خوب تكان دهيد تا نشاسته در همه‌ جاي سيني به طور يكسان پخش شود. حالا سيني را به مدت تقريبي 4 ساعت در يخچال بگذاريد. سپس به كمك چاقو، نشاسته را به شكل مكعب‌هاي كوچك ببريد. تخم شربتي خيسانده را با يخ و شربت فراهم كرده، مخلوط كنيد و فالوده را - نشاسته مكعبي بريده - به شربت خنك بيفزائيد و ميل كنيد.

روش تهيه‌ي شربت: شكر، آب و گلاب را مخلوط كنيد و روي حرارت ملايم بگذاريد تا شكر حل شود. آن‌گاه آن را بجوشانيد تا قدري غليظ شود.

شربت را كمي در فريزر قرار دهيد تا بلورهاي ريز يخ در كناره‌هاي ظرف ديده شود.

 

نکته

قابلمه‌اي كه در آن نشاسته را مي‌پزيد حتماً بايد نچسب باشد. مدت زمان پخت روي حرارت ملايم حدود 25 دقيقه است و بايد مرتب مايه را هم بزنيد تا نشاسته كاملاً پخته شود بطوريكه خطوط قاشق روي نشاسته محو نشود و كاملاً از قابلمه جدا شود. در اين مرحله نشاسته‌ي پخته و برش خورده را مي‌توانيد با پوشش در يخچال به مدت يك‌هفته نگه‌داري نمائيد. قبل از ريختن نشاسته در شربت بايد شربت را در فريزر قرار دهيد تا بلورهاي يخ در آن مشاهده شود. در اين مدت چندبار شربت را هم بزنيد تا به صورت پودر يخ درآيد.

برچسب ها: فالودهطرز تهیه فالودهتخم شربتیفالوده شیرازینشاسته گل تعداد بازديد: 654 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟