Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 02:09

طرز تهیه كیك فاج شكلاتی | طرز تهیه کیک

طرز تهیه كیك فاج شكلاتی | طرز تهیه کیک

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

کیک فاج شكلاتی

مواد لازم:

كره یا مارگارین 130 گرم

شكلات سیاه 130 گرم

قهوه‌ی فوری 3 قاشق چایخوری

آب 90 میلی‌لیتر

آرد 150 گرم

بیكینگ‌پودر یك دوم قاشق چایخوری

پودر كاكائو 30 گرم

شكر ریز 300 گرم

تخم‌مرغ 2 عدد

روغن مایع (ذرت) 5 قاشق چایخوری

خامه‌ی ساده 70 گرم

كرم گاناش حدود 250 گرم

خمیر فوندانت به میزان لازم

طرز تهیه کیک فاج شكلاتی:

كره، شكلات، قهوه‌ی فوری و آب را داخل ظرفی مناسب بریزید و روی اجاق قرار دهید. حرارت را ملایم كنید و گاهی هم بزنید تا شكلات و كره ذوب شوند. در ظرفی دیگر، آرد، بیكینگ‌پودر و پودر كاكائو را با هم مخلوط و الك كنید. بعد شكر را بیفزائید. سپس تخم‌مرغ‌ها، روغن مایع و خامه را نیز در ظرفی دیگر بریزید و با هم مخلوط كنید. اكنون این مخلوط را به مواد خشك بیفزائید و خوب تركیب كنید. پس از آن مخلوط شكلات را به مایه اضافه كنید و مایه را بین 12 عدد قالب مافین كه داخل آن را با كاغذهای مخصوص پوشانده‌اید تقسیم كنید به طوری كه تقریبا یك سوم از قالب‌ها خالی بماند. قالب را داخل سینی بگذارید و در فر گرم شده با دمای 160 درجه‌ی سانتیگراد؛ در طبقه وسط فر به مدت تقریبی 45 دقیقه بپزید. سپس بگذارید كاملا خنك شوند برای این كار از پنجره‌ی سیمی استفاده كنید تا عبور جریان هوا به راحتی امكان‌پذیر باشد. حالا روی كیك‌ها را با كرم گاناش بپوشانید و پا پاپیون‌هایی كه از خمیر فوندانت درست كرده‌ایدروی هر یك را تزئین كنید.

یادآوری 1: برای تهیه‌ی كرم گاناش 100 گرم خامه را در ظرفی بریزید و روی اجاق بگذارید تا خامه گرم شود، بعد150 گرم شكلات خرد شده را بیفزائید و مخلوط كنید تا شكلات ذوب شود. پس از سرد شدن؛ كرم را به مصرف برسانید.

یادآوری 2: جهت اطلاعات بیشتر در مورد خمیر فوندانت به صفحه كلاس شیرینی‌پزی مراجعه فرمائید.

برچسب ها: آموزش کیکطرز تهیه کیکدستور پخت کیککیک فاجطرز تهیه کیک فاجمواد لازم کیک فاج شکلاتیدرست کردن کیک فاج شکلاتی تعداد بازديد: 1664 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است