Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 06:28

رولت موكا

رولت موكا

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 8-10 نفر

تخم‌مرغ 6 عدد

شكر 150 گرم

وانيلين يك‌چهارم قاشق چايخوری

آب‌جوش 2 قاشق سوپخوری

روغن مايع 2 قاشق سوپخوری

آرد 130 گرم

پودر كاكائو الك كرده 1 قاشق سوپخوری

خامه قنادی 500 گرم

قهوه فوری 1-2 قاشق سوپخوری

ماهنامه آشپزباشی - افسانه ظروفی

فر را با دمای 220 درجه سانتيگراد گرم كنيد. زرده تخم‌مرغ‌ها را همراه با سه چهارم از شكر، وانيلين و آب‌جوش با همزن برقی بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود. آن‌گاه روغن مايع را به آن بيفزائيد.

سپس سفيده تخم‌‌مرغ‌ها را در كاسه تميز و مناسبی بريزيد و با همزن برقی بزنيد تا سفيد شود و كم كم باقيمانده شكر را به آن بيفزائيد.

حالا زرده‌ها و سفيده‌های همزده را به آرامی با هم مخلوط كنيد و آرد را به اين مايه بيفزائيد و با ليسك مخلوط نمائيد. اكنون يك پيمانه از اين مايه را برداريد و در كاسه كوچکی بريزيد.

سپس پودر كاكائو را به آن بيفزائيد و هم بزنيد. اينك اين مايه را روی صفحه ريليف‌مت بكشيد و اضافیهای آن را با كاردك پلاستیکی برداريد. آن‌گاه مایه رولت را رويش بريزيد و صاف كنيد.

حالا رولت را به مدت تقریبی 10-12 دقيقه، در فر بپزيد و پس از خارج كردن رولت از فر، آن را روی كاغذ روغنی برگردانيد و رول كنيد.

همينكه رولت كاملا خنك شد، آن را باز كنيد و خامه فرم گرفته دارای قهوه را رويش بماليد و دوباره رولت را رول كنيد و در كاغذ بپيچيد. اكنون آن را يك شب و يا دست كم شش ساعت در يخچال نگه داريد تا آماده مصرف شود.

برچسب ها: انواع کیک و شیرینیانواع رولتآشپزباشیافسانه ظروفیرولت موکا تعداد بازديد: 2745 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است