Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 22:48

نان مربایی

نان مربایی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم  برای حدود 24 عدد

شیر 160 میلی‌لیتر (دوسوم پیمانه)

آرد نان 400 گرم

پودر مایه خمیر  2 قاشق چایخوری

شکر 30 گرم

نمک  1 پینچ

تخم‌مرغ  1 عدد

زرده تخم‌مرغ  2 عدد

کره نرم شده  60 گرم

شکر تزئینی  به میزان لازم

مارمالاد یا مربا  به میزان لازم

آشپزباشی - افسانه ظروفی

شیر را گرم کنید و آرد را در کاسه مناسبی الک نمائید. آنگاه وسط آرد حفره‌ای بسازید و مایه خمیر، شکر، نمک، شیر، تخم‌مرغ و یکی از زرده‌ها را درون  این حفره بریزید و مخلوط کنید تا مواد خمیر شود.

سپس روی خمیر را بپوشانید و در حدود 20 دقیقه در جای گرم نگه دارید تا اندکی حجمش افزایش یابد. حالا کره را کم‌کم به خمیر بیفزائید و آن را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا یکنواخت و نرم شود.

اکنون خمیر فراهم کرده را در کاسه چربکرده بگذارید، رویش را بپوشانید و دست کم یک ساعت یا تا زمانیکه حجم خمیر افزایش پیدا کند، در جای گرم نگه دارید.

آنگاه خمیر را به 24 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر تکه را به شکل توپ درآورید و با فاصله از یکدیگر در سینی چربکرده شیرینی‌پزی بچینید.

سپس به کمک دسته قاشق چوبی روی خمیرها حفره‌ای بسازید و با باقیمانده زرده تخم‌مرغ، روی خمیر را زرین کنید و شکر تزئینی بپاشید.

سپس نان را به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. همینکه نان‌ها خنک شدند، داخلشان را با مربا پر کنید و با میوه دلخواهتان بیارائید.

برچسب ها: نان مربایینان شیرینآشپزباشیافسانه ظروفینان پزی تعداد بازديد: 1514 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟