Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:02

ترشی فلفل

ترشی فلفل

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

فلفل ریز 500 گرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

سركه  به مقدار لازم

آشپزباشی

 

ابتدا دم فلفل‌ها را جدا كنید، و آن را بشوئید و در صافی بریزید تا آبش كاملاً گرفته شود.

اگر فلفل‌ خیلی تند نباشد، آن را درون قابلمه لعابی یا استیل بریزید، مقداری سركه و نمك به آن بیفزائید و روی حرارت بگذارید. پس از یكی دو جوش، از روی اجاق بردارید و بگذارید تا سرد شود. سپس درون شیشه بریزید و درِ آن را محكم ببندید.

اگر فلفل خیلی تند باشد و بخواهید میزان تندی آن كم شود، آن را یك بار در آب بجوشانید و به مدت یك روز، چندین بار آبش را عوض كنید و هر بار 2-3 ساعت در آب نگه دارید.

سپس فلفل را در صافی بریزید، سینی روی آن قرار دهید و جسم سنگینی روی سینی بگذارید تا آب اضافی فلفل‌ها در زیر فشار گرفته شود.

بعد فلفل را درون قابلمه لعابی یا استیل بریزید و نمك و سركه را نیز به آن بیفزائید و حرارت دهید تا یكی دو جوش بزند، سپس بگذارید كاملاً سرد شود. آن‌گاه درون ظرف درداری بریزید درِ آن را ببندید و در جای خنك نگه دارید.

 

برچسب ها: آموزش ترشیانواع ترشیترشیآشپزباشیترشی فلفلروش تهیه ترشی فلفلمواد لازم ترشی فلفلتهیه ترشی فلفل تعداد بازديد: 1704 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟