Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 07:46

پای نارگیل

پای نارگیل

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد 300 گرم

 

شكر 2 قاشق سوپخوری

 

كره سرد و خردكرده 100 گرم

 

آب سرد 2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه كرم

 

شیر 650 میلی‌لیتر

 

شكر 200 گرم

 

آرد ذرت 4 قاشق سوپخوری

 

زرده ‌تخم‌مرغ 2 عدد

 

خامه 100 گرم

 

كره 50 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

پودر نارگیل 250 گرم

آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

قالب پای را به قطر 23 سانتیمتر، چرب كنید. آرد را در كاسه‌ای الك كنید، شكر و كره را بیفزائید و با نوك انگشتان كره را با آرد مخلوط كنید تا به شكل خرده نان درآید. سپس آب را كم‌كم  بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید.

بعد خمیر را به ضخامت 3 میلی‌‌متر باز كنید و در قالب پهن نمائید. دوباره قالب را نیم ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه روی خمیر را با كاغذ روغنی بپوشانید و با حبوبات سنگین كنید و در فر گرم‌ شده با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه بپزید. سپس كاغذ و حبوبات را بردارید و 10 دقیقه دیگر خمیر را بپزید تا طلایی رنگ شود.

اكنون صبر كنید تا نان كاملاً خنك شود و بعد كرم را روی آن بریزید و به مدت 2-3 ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد. اینك پای را با نارگیل برشته تزئین كنید.

روش تهیه كرم: شیر، شكر، آرد ذرت و زرده‌های تخم‌مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن دستی بزنید. آن‌گاه ظرف مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا كرم بپزد و غلیظ شود. حالا خامه، كره، وانیلین و پودر نارگیل را بیفزائید و از روی حرارت بردارید. اكنون صبر كنید تا كرم كاملاً خنك شود.

 

برچسب ها: پایآموزش پایشیرینی پزیآشپزباشیلیلا آیانی صفتپای نارگیلروش تهیه پای نارگیلپای با نارگیل تعداد بازديد: 2625 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است