Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:17

پاستای با میگو و براکلی

پاستای با میگو و براکلی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

نمک.............۱ قاشق غذاخوری

براکلی خرد کرده................. ۴ پیمانه

میگوی درشت پوست کنده................. ۵۰۰ گرم

مخلوط خامه و شیر............ سه‌چهارم پیمانه

پاستا...............۲۵۰ گرم

فلفل قرمز............ یک‌هشتم قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه................یک‌هشتم قاشق چایخوری

 تهیه این غذای کامل و خوشمزه تقریبا هیچ زحمتی برای شما ندارد. بلافاصله بعد از پختن سرو کنید که لذت آن بیشتر است. کمی قبل از آماده شدن پاستا، یک پیاز کوچک خرد شده را با کمی کره سرخ کنید و هنگام سرو غذا روی آن بریزید.

 

روش‌تهیه

در یک قابلمه بزرگ آب بریزید و به آن نمک اضافه کنید. میگوها را در قابلمه بریزید و در آن را تا نیمه بگذارید. سپس میگوها را روی حرارت زیاد و برای ۱۰ دقیقه و تا ترد و صورتی رنگ شدن آن‌ها بپزید. میگوها را با کفگیر در آورید و کنار بگذارید. کف روی آب را بگیرید و دور بریزید. قابلمه روی حرارت بماند.

پاستا را در قابلمه بریزید و برای ۸ دقیقه بپزید. سپس براکلی را اضافه کنید ( برای ۲ تا ۳ دقیقه) و تا نرم شدن پاستا براکلی بپزد. مخلوط را آبکش کنید و دوباره در قابلمه بریزید. میگو، مخلوط خامه - شیر، فلفل قرمز و فلفل سیاه را اضافه کنید. سپس روی حرارت ملایم برای یک دقیقه بپزید تا مخلوط خامه - شیر به تدریج غلیظ شود. برای امتحان غلظت سس، یک قاشق را در آن فرو کنید، باید سس کاملا دور قاشق را بپوشاند.

در هر پرس: ۳۵۹ کالری (۶۶ کالری از چربی‌ها)، ۷ گرم چربی (۴ گرم چربی اشباع شده)، ۱۸۵ میلی کرم کلسترول، ۳۶۹ میلی‌گرم سدیم، ۴۵ گرم کربوهیدرات (۵ گرم فیبرهای خوراکی)، ۲۸ گرم پروتئین

 

یادآوری

به جای میگوی خام از ۵۰۰ گرم میگوی پخته یخ زده استفاده کنید. پاستا و براکلی را بعد از جوش آمدن آب در آن بریزید. اگر یخ میگوها هنوز باز نشده بود همراه با براکلی در آب بریزید. در غیر این صورت میگو و مخلوط خامه - شیر را با هم اضافه کنید.

می‌توانید به جای براکلی از مارچوبه خرد شده در قطعات ۲ سانتی‌متری استفاده کنید.

 

نکته

پختن هم زمان پاستا و میگو

آب‌پز کردن میگو دو امتیاز دارد: میگوها در معرض حرارت زیاد قرار نمی‌گیرند و در نتیجه سفت نمی‌شوند و شما هم تا زمان به جوش آمدن آب نیمی از کارهایتان را انجام داده‌اید. معمولا در اثر جوشیدن میگو و دیگر مواد گوشتی، کف قهوه‌ای بد رنگی روی آب به وجود می‌آید که حتما قبل از اضافه کردن پاستا، آن را با کفگیر از روی آب بگیرید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیغذای دریاییخواص میگوپاستای با میگو و براکلیطرز تهیه پاستای با میگو و براکلی تعداد بازديد: 517 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است