Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:51

شربت گل محمدی

شربت گل محمدی

shooroshirin

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

مواد لازم:

گل تازه محمدی ..................۵۰۰ گرم

شکر................. ۲ کیلو (حدود ۷ پیمانه)

آب................. ۲ لیتر (حدود ۸ پیمانه)

جوهر لیمو............. ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه  :

برای طرز تهیه شربت گل سرخ، ابتدا گلبرگ ها را از گل ها جدا کنید، و آن ها را بشویید اجازه بدهید تا آب آن ها برود.

سپس گلبرگ ها را داخل قابلمه ای بریزید و بعد از آن آب جوش داخل کتری را سریع روی گلبرگ ها بریزید، و در قابلمه دمکنی قرار بدهید.

و بگذارید به مدت 24 ساعت بماند، تا عطر گل ها به خوبی داخل آب جوش برود. بعد از 24 ساعت یک عدد آبکش روی در قابلمه ای قرار بدهید و آب و گل را داخل سبد بریزید تا آب گل ها داخل قابلمه بریزد. (دقت کنید در این مرحله اصلا گل ها را فشار ندهید زیرا باعث بد رنگ شدن رنگ شربت می شود).

در این هنگام شکر را به آب گل ها اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد روی شعله ی گاز قرار بدهید. تا شربت غلیظ شود.

در مرحله آخر جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد از یکی دو جوش از روی حرارت بردارید اگر خواستید رنگ مربا اضافه کنید در مرحله آخر همراه جوهر لیمو اضافه کنید.

نکات :

این شربت همراه با آبلیموی تازه خیلی خوش طعم می شود کافیست برای یک قاشق غذاخوری شربت یک قاشق مرباخوری آبلیمو درون آب سرد بریزید. در مرحله ریختن آب جوش عجله کنید چون باعث از بین رفتن عطر و بوی گل می شود.

 

طرز تهیه شربت گل محمدی خشک شده :

طرز تهیه شربت گل سرخ خشک شده، از ۱۵۰ گرم گل محمدی خشک استفاده کنید. جوهر لیمو را در یک لیتر آب داغ حل کرده روی گلبرگ‌ها بریزید. درب ظرف را ببندید به مدت ۱۲ ساعت خیس کنید و سپس در صافی ریخته و آب گل و شکر را با هم مخلوط کنید و ۲ پیمانه گلاب اضافه کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا شربت قوام آید.

برچسب ها: نوشیدنیشربتنوشیدنی خنکشربت گل محمدیشربت غنچه گل محمدیطرز تهیه شربت گلابشکرک زدن شربت گل محمدی تعداد بازديد: 1036 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است