Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 21:46

نگهداری و ویژگی های گوشت طیور (2)

نگهداری و ویژگی های گوشت طیور (2)

برای نگه‌داری مواد غذایی از جمله گوشت طیور در یخچال، ابتدا آن را تمیز و پاكیزه كنید، سپس وعده‌هایی به اندازه‌ی مصرف مورد نیاز روزانه‌ی خود را در كیسه‌های فریزر قرار دهید.

برای نگه‌داری مواد غذایی از جمله گوشت طیور در یخچال، ابتدا بعد از انتخاب گوشت خریداری شده، آن را تمیز و پاكیزه كنید، سپس وعده‌هایی به اندازه‌ی مصرف مورد نیاز روزانه‌ی خود را در كیسه‌های فریزر قرار دهید.

آن‌گاه یخچال خود را در دمای 4 درجه‌ی سانتیگراد تنظیم نموده و بعد به 2 نكته‌ی اساسی توجه فرمایید:

الف: اندازه‌ی گوشت طیور قرار گرفته در كیسه‌ی فریزر، چنان‌چه گوشت را به صورت ریزریز كرده باشید و یا قطعات بزرگ‌تر باشند.

ب: چربی داشتن یا نداشتن گوشت مرغ و در نهایت این كه گوشت مرغ حساس‌تر از گوشت قرمز است.

با توجه به موارد فوق چنان‌چه قطعات گوشت طیور شما ریزریز و چرب باشد با توجه به جدول، آن را با كم‌ترین مدت زمان نگه‌داری كنید. یادآوری می‌شود كه در صورت قرار دادن گوشت طیور در یخچال آن را باید در بالاترین طبقه‌ی یخچال و یا زیر قسمت یخ‌دان قرار دهید.

غذاهای پخته شده‌ی حاوی گوشت طیور را بسته به اندازه‌ی غذا در ظرف متناسب با حجم غذای باقی‌مانده قرار داده درب آن را محكم ببندید و در بالاترین طبقه‌ی یخچال به مدت اعلام شده نگه‌داری كنید.

  

فریزر 

برای نگه‌داری مواد غذایی از جمله گوشت طیور در فریزر، ضمن رعایت تمامی نكات فوق و این كه دمای فریزر 18- درجه‌ی سانتیگراد باشد، مدت زمان نگه‌داری به قرار جدول زیر است.

همچنین اگر غذای پخته شده‌ی حاوی گوشت طیور را بخواهید برای مدت طولانی نگه‌داری كنید، باید آن را در ظرف متناسب با غذای باقی‌مانده قرار داده سپس درب آن را محكم بسته و در فریزر در مدت اعلام شده نگه‌داری كنید.

 

نكاتی در مـورد پخت گوشت طیور

برای پختن از روش و دمای مناسب پخت استفاده كنید.

در طی سرخ كردن و كباب كردن مرغ سعی كنید پوست آن را حفظ كنید تا گوشت آن در هنگام كباب كردن نسوزد و یا در هنگام سرخ كردن سفت و خشك نشود ولی هنگام خوردن پوست را دور بریزید.

در طی سوخاری كردن مرغ از فویل آلومینیوم استفاده كنید تا تقریباً به صورت هم‌زمان تمام قسمت‌های مرغ قهوه‌ای شود.

برای سرخ كردن از گوشت طیور جوان استفاده كنید و برای پختن با آب (آب‌پز كردن) از گوشت طیور پیر استفاده نمایید تا گوشت آن ترد شود.

چنان‌چه سن قطعه‌ی گوشت طیور را نشناختید هنگام پختن از دمای ملایم و روش آب‌پز استفاده كنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -نگهداری و ویژگی های گوشت طیور- اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟