Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:20

روش های نگهداری از مواد غذایی (1)

روش های نگهداری از مواد غذایی (1)

یکی از مواردی که در فضای داخلی خانه می تواند آزار دهنده باشد استشمام بوی نامطبوع فاضلاب است که نشان دهنده نشت گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است.

پلاستیک؟ استیل ضد زنگ؟ شیشه؟ از کدام یک باید برای نگهداری از غذاها استفاده کرد؟

خودتان را آماده کنید...

این متن روشی را که شما برای نگهداری از غذاها از آن استفاده می‌کنید به کلی دگرگون خواهد کرد. من هم زمانی مانند شما بودم. یکی از کابینت‌های آشپزخانه را به ظرف‌های پلاستیکی و درهای‌شان اختصاص داده بودم.

پیدا کردن در مناسب برای هر ظرف کار آسانی نبود. هرگاه یکی از این ظروف ترک می‌خورد یا شکل آن تغییر می‌کرد، آن را با ظرف پلاستیکی جدید و به همان شکل جایگزین می‌کردم.

آن زمان گمان می‌کردم بهترین گزینه برای نگهداری از غذاها در یخچال یا استفاده در پیکنیک و سفر، ظرف‌های پلاستیکی هستند. اما حال به اشتباه خود پی برده‌ام. در این متن روش درست و تخصصی نگهداری از غذاها را به شما آموزش خواهم داد. 

خرید ظرف

به یک مغازه مخصوص برای خرید ظرف‌ها بروید. سعی کنید تا می‌توانید این ظرف‌ها را از مغازه‌هایی که به صورت تخصصی این کالاها را عرضه نمی‌کنند خریداری نکنید. کالاهای این مغازه‌ها معمولا ارزان، کم و بی‌کیفیت است.

با خرید ظرف‌های نازک، ارزان و بی‌کیفیت در واقع پول خود را هدر داده‌اید و دور ریخته‌اید. ظرف‌های پلاستیکی یک بار مصرف نیز برای محیط بیرون بسیار مضر هستند. در عوض شما می‌توانید به یک فروشگاه بزرگ بروید.

جایی که گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود داشته باشد. گزینه‌هایی از جمله پلاستیک، استیل ضد زنگ و شیشه. 

آزمون «500 کاربرد» را امتحان کنید

قبل از خرید ظرف، در آن را چند بار از روی ظرف بردارید و دوباره سر جایش بگذارید و از خود بپرسید که آیا می‌توانید از این ظرف و در آن 500 بار دیگر استفاده کنید؟ 

مربع باشد

کاربرد ظروف مربع و مستطیل بسیار بیشتر از ظروف دایره است. می‌توان گفت ظروف دایره فقط برای مایعات مناسب اند. اگر ظروف دایره‌ای دارید که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آنها را به مراکز بازیافت بدهید.

از ظروف بزرگ بپرهیزید

می دانم که شما هم ظرف‌های بزرگی که به اندازه نصف کیک در آنها جا می‌شود را دوست دارید، اما واقعا هر چند وقت یکبار از آنها استفاده می‌کنید؟

این ظروف فقط فضای شما را اشغال می‌کنند. در صورت نیاز می‌توانید از ظروف پخت و پز، پلاستیک یا فویل آلومینیومی استفاده کنید. 

سعی کنید درهای ظروفی که خریداری می‌کنید یک اندازه باشند

هر گاه برای خرید ظرف شک کردید، سعی کنید ظروفی خریداری کنید که درهای هم اندازه داشته باشند و عمق آنها متفاوت باشد. 

حساب و کتاب کنید

ظروف پلاستیکی معمولا همیشه ارزان‌تر از سایر گزینه‌ها هستند اما شیشه و استیل عمری بسیار طولانی دارند. با در نظر داشتن این نکته، محاسبه سود و زیان را خودتان باید انجام دهید. 

غذاها را در اندازه‌های کوچک نگهداری کنید

بهترین راه نگهداری  باقی مانده غذا در فریزر، قسمت کردن آن است. در واقع شما باید غذا را به اندازه یک وعده برای هر یک نفر بسته‌بندی کنید.

با این کار هنگام گرم کردن مجدد غذا لازم نیست قسمتی از آن را به زحمت جدا کنید. با توجه به این نکته، باید سعی کنید ظرف‌هایی کوچک خریداری کنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -روش های نگهداری از مواد غذایی- اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟