Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 08:59

طرز تهیه شیرینی برشی | انواع شیرینی برشی

طرز تهیه شیرینی برشی | انواع شیرینی برشی

شیرینی برشی با شکلات چیپسی و نارگیل

کره‌ی آب‌کرده 90 گرم

بیسکویت کامل گندم آسیاب‌کرده  100 گرم

شکلات چیپسی280 گرم

پودر نارگیل 70 گرم

مخلوط مغزهای آسیاب‌کرده 140 گرم

شیرعسلی یک قوطی 400 گرمی

 

طرز تهیه شیرینی برشی با شکلات چیپسی و نارگیل

فر (تاون) را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، گرم کنید و قالب مربعی را به ضلع 23 سانتیمتر چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه کره، بیسکویت، شکلات، نارگیل و مغزها را در کاسه‌ای بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس شیرعسلی را بیفزائید و پس از مخلوط کردن، مایه‌ی به دست‌آمده را در قالب بریزید و به مدت 30 دقیقه در فر بپزید. حالا صبر کنید تا شیرینی در قالب خنک شود. بعد آن را با پودر شکر تزئین کنید و به اندازه‌ی دلخواه ببرید و برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.

 

شیرینی برشی

 

شیرینی برشی آناناس

مواد لازم شیرینی برشی آناناس:

 بیسکویت آسیاب‌کرده 250 گرم

کره‌ی آب‌کرده 125 گرم

دارچین 1 قاشق چایخوری

مواد لازم میانی:

کمپوت آناناس خردکرده 450 گرم

پودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوری

پنیر خامه‌ای 250 گرم

شکر ریز 50 گرم

آبلیمو 1 قاشق سوپخوری

خامه‌ی ساده 200 گرم

بادام برشته و خردکرده 60 گرم

 

طرز تهیه شیرینی برشی آناناس:

یک قالب 20×30 سانتیمتری را چرب کنید. بیسکویت، کره و دارچین را با هم مخلوط کنید و در قالب بریزید و فشرده کنید و به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس مواد میانی را روی آن بریزید و صاف نمائید. اکنون قالب را در یخچال بگذارید تا شیرینی کاملاً ببندد. اینک آن را برای پذیرائی، به اندازه‌ی دلخواه ببرید، با برش‌های آناناس تزئین کنید و در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیهی مواد میانی: آناناس را در صافی بریزید و یک‌دوم‌پیمانه از آب آن را همراه با شکر و ژلاتین، روی حرارت ملایم قرار دهید تا ژلاتین و شکر حل شود ولی مایه نجوشد! آن‌گاه صبرکنید تا خنک شود. حالا پنیر خامه‌ای و آبلیمو را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس خامه، مایه‌ی ژلاتینی و بادام را به آن بیفزائید و مخلوط سازید.

 

شیرینی برشی

 

شیرینی با طعم نعنا

 مواد مورد نیاز شیرینی با طعم نعنا

بیسکویت شکلاتی آسیاب‌کرده  250 گرم

کره‌ی آب کرده  90 گرم

مواد لازم میانی:

ژلاتین 3 قاشق چایخوری

آب سرد یک‌سوم پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

شکر ریز 2 قاشق سوپخوری

اسانس نعنا چند قطره

شیر 2 قاشق سوپخوری

شکر اضافی 2 قاشق سوپخوری

خامه 160 گرم

 

طرز تهیه شیرینی با طعم نعنا

بیسکویت و کره را در کاسه‌ای بریزید و با هم مخلوط کنید. آن‌گاه این مخلوط را کف قالب چربکرده‌ای به اندازه‌ی 20×30 سانتیمتر بریزید و خوب بفشارید و به مدت تقریبی 30 دقیقه در یخچال نگه دارید. سپس مایه‌ی نعنائی را روی بیسکویت بریزید و صاف کنید و دوباره قالب را در یخچال قرار دهید تا شیرینی کاملاً ببندد. حالا آن را به اندازه‌ی دلخواه ببرید و رویش را با شکلات تزئین کنید و برای پذیرائی، در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیهی مایهی میانی: ژلاتین را روی آب سرد بپاشید. بعد روی بخار آب جوش بگذارید تا ژلاتین حل شود. آن‌گاه زرده‌های تخم مرغ و شکر را با همزن برقی بزنید تا غلیظ شود. حالا ژلاتین حل‌کرده را به آن بیفزائید و روی حرارت بخار آب جوش بگذارید و هم‌زدن را ادامه دهید تا خامی زرده‌های تخم مرغ از بین برود. اکنون آن را از روی حرارت بردارید و اسانس نعنا و شیر را بیفزائید و مخلوط کنید. حالا این مایه را در یخچال قرار دهید تا  نیم‌بند شود. سپس سفیده‌های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و به‌تدریج شکر اضافی را به آن بیفزائید. اینک سفیده‌های همزده را همراه با خامه به مایه‌ی قبلی اضافه کنید.

یادآوری: می‌توانید چند قطره رنگ سبز خوراکی، به مایه‌ی نعنائی بیفزائید.

 

شیرینی برشی

 

شیرینی برشی نارگیلی

 مواد مورد نیاز شیرینی با طعم نعنا

 آرد 225 گرم

بیکینگ‌پودر یک‌دوم قاشق چایخوری

شکر 2 قاشق سوپخوری

کره‌ی سرد خردکرده 125 گرم

تخم مرغ 1 عدد

آب یخ 1 قاشق سوپخوری

مارمالاد زردآلو 160 گرم

گلَِسِه‌چری یا مربای آلبالو 20 عدد

مواد لازم میانی:

شکر 220 گرم

آب 250 میلی‌لیتر

پودر نارگیل 280 گرم

تخم مرغ همزده 3 عدد

کره‌ی آب کرده   60 گرم

شیر 60 میلی‌لیتر

وانیلین یک‌چهارم قاشق چایخوری

بیکینگ‌پودر 1 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه شیرینی با طعم نعنا

آرد، بیکینگ‌پودر، شکر و کره را در کاسه‌ای بریزید و همه را با نوک انگشتان با یکدیگر مخلوط کنید تا به شکل خرده‌نان درآید. آن‌گاه تخم مرغ و آب یخ را بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. خمیر را در کیسه‌ی نایلونی بگذارید و به مدت 30 دقیقه در یخچال نگه دارید. در این میان، مواد میانی را آماده سازید. حالا فر (تاون) را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید و قالبی را به اندازه‌ی 25×30 سانتیمتر، چرب نمائید و با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس خمیر را به ضخامت 3 میلیمتر باز کنید و کف قالب پهن کنید، رویش مارمالاد زردآلو بمالید و مواد میانی را روی آن بریزید و صاف کنید. اکنون آلبالوها را با فاصله، روی مواد میانی بگذارید و قالب را به مدت تقریبی 35 دقیقه در فر قرار دهید. همین که شیرینی پخت، آن را روی پنجره‌ی سیمی بگذارید تا کاملاً خنک شود. اینک شیرینی را به اندازه‌ی دلخواه ببرید و برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.

روش تهیهی مواد میانی: شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر حل شود. آن‌گاه، شربت را به مدت 3 دقیقه بجوشانید. سپس آن را 5 دقیقه کنار بگذارید تا قدری خنک شود. حالا نارگیل را در کاسه‌ای بریزید و شربت، تخم‌مرغ، کره، شیر، وانیلین و بیکینگ‌پودر را به آن بیفزائید و مخلوط سازید.

 

شیرینی برشی

 

شیرینی برشی شکلات و فندق

مواد مورد نیاز شیرینی برشی شکلات و فندق

بیسکویت شکلاتی آسیاب‌کرده  250 گرم

کره‌ی آب‌کرده 60 گرم

تخم مرغ 4 عدد

شکر ریز 150 گرم

فندق آسیاب‌کرده 50 گرم

آرد 2 قاشق سوپخوری

پودر کاکائو 1 قاشق سوپخوری

مواد لازم رویه:

کره‌ی نرم 125 گرم

شکر ریز 80 گرم

آب پرتقال 1 قاشق سوپخوری

شکلات سیاه آب‌کرده 200 گرم

 

طرز تهیه شیرینی برشی شکلات و فندق

فر (تاون) را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، گرم کنید و قالبی را به اندازه‌ی 20×30 سانتیمتر چرب نمائید و با کاغذ روغنی بپوشانید؛ به‌گونه‌ای که از دو طرف قالب کاغذ حدود 5 سانتیمتر بلندتر باشد. آن‌گاه یک پیمانه از بیسکویت را با کره مخلوط کنید و در قالب بریزید و بفشارید. سپس آن را به مدت 10 دقیقه در یخچال نگه دارید. حالا سفیده‌های تخم مرغ را در کاسه‌ای بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و به تدریج شکر را به آن بیفزائید. اکنون فندق، باقیمانده‌ی بیسکویت و آرد را نیز به سفیده‌های زده‌شده اضافه کنید و مایه‌ی به‌دست آمده را در قالب، روی بیسکویت بریزید و صاف کنید. حالا قالب را به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید و بعد صبر کنید تا شیرینی خنک شود. در این هنگام، دمای فر را به 160 درجه‌ی سانتیگراد، کاهش دهید و مواد رویه را روی شیرینی پهن نمائید. سپس دوباره قالب را در فر بگذارید و به مدت 20 دقیقه‌ی دیگر، شیرینی را بپزید. اینک صبر کنید تا شیرینی در دمای محیط خنک شود. بعد آن را در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود. اکنون روی شیرینی پودر کاکائو بپاشید و آن را به اندازه‌ی دلخواه ببرید و برای پذیرائی، در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیهی مواد رویه: کره، شکر، زرده‌های تخم مرغ و آب پرتقال را در کاسه‌ی مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا سبک و یکدست شود. آن‌گاه شکلات را بیفزائید و مخلوط کنید.

 

شیرینی برشی

 

شیرینی برشی لیمو  و پسته

 مواد لازم شیرینی برشی لیمو  و پسته

آرد 225 گرم

شکر 2 قاشق سوپخوری

کره‌ی خردکرده  90 گرم

زرده‌ی تخم مرغ 2 عدد

وانیل یک‌دوم قاشق چایخوری

پسته‌ی خردکرده 75 گرم

مواد لازم میانی:

کره 60 گرم

پوست لیموی رنده‌کرده 1 قاشق چایخوری

شکر 110 گرم

تخم مرغ 3 عدد

آب لیموترش تازه یک‌چهارم پیمانه

آرد 1 قاشق سوپخوری

پودر نارگیل 45 گرم

مواد  لازم برای تهیهی رویه (آیسینگ):

پودر شکر 240 گرم

کره 1 قاشق سوپخوری

آب لیموترش تازه 2 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه شیرینی برشی لیمو  و پسته

آرد و شکر را در کاسه‌ی مناسبی بریزید، کره را بیفزائید و با نوک انگشتان به خورد آرد دهید. سپس وانیل و زرده‌های تخم مرغ را بیفزائید و مواد را خمیر کنید. حالا خمیر آماده را کمی مالش دهید. بعد آن را در قالب چرب‌کرده‌ی 19×29 سانتیمتری پهن نمائید. اکنون روی خمیر را با چنگال سوراخ کنید و در فر (تاون) از قبل گرم‌شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت
15 دقیقه قرار دهید. حال مواد میانی را روی خمیر داغ بریزید و دوباره به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از پخت، شیرینی را از فر بیرون بیاورید و 10 دقیقه بعد ‌آیسینگ را روی آن بریزید و سطح آن را با پسته بپوشانید و پس از سرد شدن برش بزنید.

روش تهیهی مواد میانی: برای تهیه‌ی مواد میانی، ابتدا کره و پوست لیموی رنده‌کرده و شکررا با همزن برقی خوب بزنید. بعد تخم مرغ‌ها را تک تک بیفزائید و پس از افزودن هر تخم مرغ، مواد را خوب هم بزنید. در آخر کار آب لیمو، آرد و پودر نارگیل را با مواد مخلوط سازید.

روش تهیهی مواد رویه: برای تهیه‌ی مواد رویه یا آیسینگ، همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید؛ روی بخار آب جوش قرار دهید و هم بزنید تا مایه، صاف و یکدست شود. در صورت نیاز، می‌توانید آب لیمو را کمی بیش‌تر اضافه نمائید.

 

 شیرینی برشی

 شیرینی برشی سیب و دارچین

مواد لازم شیرینی برشی سیب و دارچین

 مواد لازم خمیر:

آرد 300 گرم

بیکینگ‌پودر 2 قاشق چایخوری

پودر قند 2 قاشق سوپخوری

کره 50 گرم

شیر 250 میلی‌لیتر

مواد لازم برای تهیهی رویه:

سیب 500 گرم

آرد 175 گرم

شکر 100 گرم

وانیل یک‌چهارم قاشق چایخوری

دارچین 1 قاشق چایخوری

کره 100 گرم

 

طرز تهیه شیرینی برشی سیب و دارچین

ابتدا آرد، بیکینگ‌پودر و پودر قند را با هم مخلوط سازید. بعد کره را خرد کنید و با نوک انگشتان به خورد آرد دهید. سپس شیر را بیفزائید تا مواد خمیر شوند. حالا خمیر را کمی مالش دهید و در قالب چرب‌‌کرده‌ی 25×35 سانتیمتری پهن کنید. اکنون روی خمیر را با چنگال سوراخ کنید. بعد سیب‌های پوست‌گرفته و ورقه‌کرده را روی خمیر بچینید. در این مرحله، مواد رویه را روی سیب‌ها بریزید و به مدت 30 دقیقه در فر (تاون) گرم‌شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید. پس از پخته شدن، بگذارید شیرینی کاملاً خنک شود. آن‌گاه آن را برش بزنید. برای تهیه‌ی مواد رویه، ابتدا آرد، شکر، وانیل و دارچین را با هم مخلوط سازید. بعد کره‌ی خردکرده را بیفزائید و با نوک انگشتان، کره را به خورد آرد بدهید تا آرد و کره، به شکل خرده‌های نان درآید.

 

 شیرینی برشی

 

شیرینی برشی پرادویه

مواد لازم شیرینی برشی پرادویه

شکر 250 گرم

روغن مایع 1 پیمانه

تخم مرغ 5 عدد

وانیلین یک‌چهارم قاشق چایخوری

آرد 250 گرم

بیکینگ‌پودر یک‌دوم قاشق چایخوری

پودر کاکائو 1 قاشق سوپخوری

پودر هل 1 قاشق چایخوری

پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

شیر 60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

گردوی آسیاب‌کرده 100 گرم

مواد لازم میانی:

خامه‌ی فرم‌گرفته 150 گرم

پنیر خامه‌ای150 گرم

آب پرتقال 1 قاشق سوپخوری

ژله‌ی آماده‌ و خردکرده به میزان لازم

مواد لازم کرم گاناش:

خامه 150 گرم

شکلات سیاه 100 گرم

شکلات صورتی آب‌کرده برای تزئین به میزان لازم

 

طرز تهیه شیرینی برشی  پرادویه

فر (تاون) را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید و قالبی را به اندازه‌ی 30×40 سانتیمتر چرب کنید. کف و دیواره‌های آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. شکر و روغن مایع را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا شکر حل شود. آن‌گاه تخم مرغ‌ها و وانیلین را به‌تدریج بیفزائید. حالا آرد، بیکینگ‌پودر، پودر کاکائو، هل و دارچین را با مایه مخلوط نمائید. سپس شیر و گردو را اضافه کنید. حالا مایه را درون قالب بریزید و به مدت
30 تا 35 دقیقه در فر بپزید. حالا کیک را روی پنجره‌ی سیمی قرار دهید و صبر کنید تا کاملاً خنک شود. اکنون آن را از وسط نصف کنید و بین آن مایه‌ی میانی بمالید و ژله‌ی خردکرده بریزید. همچنین رو و اطراف کیک را با مایه میانی بپوشانید و بعد کرم گاناش را روی کیک بریزید و به ابعاد مورد نظر برش دهید و با شکلات صورتی آب‌کرده تزئین نمائید.

روش تهیهی مواد میانی: خامه‌ی فرم‌گرفته، پنیر خامه‌ای و آب پرتقال را با هم مخلوط کنید.

روش تهیهی کرم گاناش: شکلات و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا با هم مخلوط شوند و کرم صاف و یکنواختی به دست‌آید.

 

 شیرینی برشی

 

شیرینی برشی با لیموترش

مواد لازم شیرینی برشی با لیموترش

آرد 100 گرم

بیکینگ‌پودر یک‌دوم قاشق چایخوری

پودر شکر 2 قاشق سوپخوری

کره‌ی خردکرده 60 گرم

تخم مرغ 1 عدد

پوست لیموی رنده‌کرده 1 قاشق سوپخوری

مواد رویه:

تخم مرغ 3 عدد

شکر 125 گرم

پوست لیموی رنده کرده 2قاشق چایخوری

آب لیموترش 125 میلی‌لیتر

بادام آسیاب‌کرده 80 گرم

خامه 250 گرم

 

طرز تهیه شیرینی برشی با لیموترش

آرد، بیکینگ‌پودر و پودر شکر را در کاسه‌ی مناسبی بریزید. کره را بیفزائید و با نوک انگشتان، با ‌آرد مخلوط سازید. بعد تخم مرغ و پوست لیموی رنده‌کرده را اضافه کنید. در صورت نیاز، به آن آب بیفزائید تا کاملاً به‌صورت خمیر دربیاید. آن‌گاه در قالب مربع 23 سانتیمتری کاغذ روغنی بیندازید. خمیر را پهن کنید و به ‌مدت 10 تا 12 دقیقه، در دمای 190 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید. اکنون مواد رویه را روی لایه‌ی فراهم‌کرده بریزید و در دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، به‌مدت 20 تا 25 دقیقه قرار دهید. پس از خنک شدن، آن را به اندازه‌ی دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسبی بچینید.

روش تهیهی رویه: تخم مرغ و شکر را در کاسه‌ی مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا رنگ زرده‌ها روشن شود. آن‌گاه پوست لیموی رنده‌کرده، لیموترش، بادام آسیاب‌کرده و خامه را بیفزائید و مخلوط کنید.

یادآوری: درصورت دلخواه، می‌توان از خامه و پوست لیموی رنده‌کرده، جهت تزئین استفاده کرد.

 

 شیرینی برشی

 

شیرینی برشی تمشک

مواد لازم شیرینی برشی تمشک

 کره 90 گرم

شکر 125 گرم

تخم مرغ 1 عدد

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

آرد 125 گرم

بیکینگ پودر   یک دوم قاشق چایخوری

مارمالاد تمشک    240 کرم

مواد لازم برای رویهی فندقی:

کره 125 گرم

شکر 90 گرم

تخم مرغ 1 عدد

آرد 60 گرم

بیکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

آب پرتقال 1 قاشق سوپخوری

کیک ساده‌ی پودر کرده 120 گرم

فندق پودر کرده    60 گرم

شیر 80 میلی‌لیتر

 

طرز تهیه شیرینی برشی تمشک

 فر (تاون) را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد یا 350 درجه‌ی فارنهایت روشن کنید. در ظرف مناسبی، کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا جائی که رنگ مایه روشن شود. سپس تخم‌مرغ و وانیل را اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط سازید و به ترکیب قبل بیفزائید. قالبی به اندازه‌ی 20× 30 سانتیمتر را چرب کنید و دیواره‌ی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا مایه را در قالب بریزید و پس از ریختن مارمالاد بر روی مایه آن را کاملاً صاف نمایید. بعد رویه‌ی فندقی را روی مارمالاد بریزید. آن‌گاه به مدت 45 دقیقه در فر (تاون) بپزید و بگذارید کاملاً در قالب خنک شود. سپس به ابعاد مورد نظر برش دهید.

روش تهیهی رویهی فندقی: همه‌ی مواد را درون کاسه‌ی مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا جائی که رنگ مایه روشن و حجم آن 2 برابر شود.

یادآوری: برای تزئین، می‌توان از پودر پسته یا پودر شکر استفاده کرد.

 

 شیرینی برشی

 

نظر شما در مورد این دستور چیست؟