Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 03:16

خانه داری با موبایل!

خانه داری با موبایل!

پیشنهاد ما این است كه همه كارهایی كه می‌توانید در خانه و به كمك اینترنت انجام دهید را در كنار هم مرور كنید. شاید همین گزاره‌های كوتاه، جرقه‌های بزرگی را در ذهن‌تان روشن كند.

مریم حدادی

امروزه تقریبا هیچ‌کاری را نمی‌توانید بیابید که خط‌ و ربطی به اینترنت نداشته باشد. 

شاید فكر كنید خانه‌داری موضوعی به دور از اینترنت و فضای مجازی است.

این تصور شما 2حالت دارد؛ یا اینكه آنقدر در اینترنت و شبكه‌های اجتماعی غرق شده‌اید كه پیدا كردن یك دستور غذا را مانند سایر جست‌وجوهای اینترنتی ساده و پیش‌پا افتاده می‌دانید یا اینكه ارتباطتان با فضای مجازی را همیشه در یك چهارچوب خاص نگه‌داشته‌اید و زیاد نزدیك نشده‌اید تا مثل خیلی از اطرافیانتان گرفتار آن نشوید.

در هر صورت پیشنهاد ما این است كه یك‌بار دیگر، همه كارهایی كه می‌توانید در خانه و به كمك اینترنت و خدمات مبتنی بر آن انجام دهید را در كنار هم مرور كنید.

شاید همین گزاره‌های كوتاه، جرقه‌های بزرگی را در ذهن‌تان روشن كند.

یك دفترچه آشپزی كامل

خیلی از ما تجربه داشتن یك دفترچه آشپزی را داریم. هرچقدر هم كه خوب از آن مواظبت می‌كردیم، باز حین استفاده از دفترچه در زمان آشپزی كردن، با قاشق و دست‌هایی كه مشغول پخت‌وپز بودند و گاهی رُبی می‌شدند و گاهی سسی، دفترمان آسیب می‌دید.

حالا پیدا‌كردن دستور پخت‌های متفاوت و وارد كردنش به این دفتر خودش قصه‌ای جداگانه داشت. اما امروزه با كمك گرفتن از امكانات و تكنولوژی‌ها می‌توانید یك دفترچه مرتب و منظم و آنلاین داشته باشید.

كافی است كه موضوعات مختلف را درون یك فایل وُرد ذخیره كنید و به مرور زمان، نكات ریز و فوت و فن‌های پخت را به دستور پخت هر غذا اضافه كنید.

برای راحتی كار این فایل را روی گوشی همراه خود بارگذاری كنید تا بتوانید به راحتی حین پخت‌وپز از آن استفاده كنید. با این ترفند، دستیابی به دستورهای پخت غذا، كار سختی نیست و می‌توانید همزمان غذا، دسر و نوشیدنی‌های جدیدی را آماده كنید.

اما می‌توانید كار خودتان را از این هم راحت‌تر و ساده تركنید؛ مثلا در تلگرام خودتان یك كانال خصوصی بسازید و دستور تهیه انواع غذاها و كیك‌ها و شیرینی‌ها را در آن كانال ذخیره كنید.

با این كار امكان دسترسی سریع به مطالب ذخیره شده خودتان را هم دارید.

دفترچه راهنمای سیار

بعضی از وسایل برقی خانگی علاوه بر كاربردهای روتین و عادی، برای استفاده كردن، ویژگی‌های دیگری نیز دارند كه استفاده از آنها در خانه به شما كمك زیادی خواهد كرد.

مقالات و مطالب زیادی در این‌باره در سایت‌‌های مرتبط می‌توانید پیدا كنید. حتی ممكن است كه شما دفترچه ماشین لباسشویی یا تلویزیون خود را گم كرده و به‌دنبال راهنمای استفاده از آن باشید.

بهترین كار در این زمان این است كه كد محصول مورد نظر یا شماره سری آن را در موتورهای جست‌وجوگر تایپ كنید تا به راحتی در سایت‌‌های اصلی خود كارخانه تولید‌كننده یا شركت‌های پشتیبانی، بتوانید فایل پی‌دی‌اف دفترچه راهنما را بیابید.

همینطور زمانی كه وسیله برقی شما دچار مشكلی می‌شود می‌توانید به كمك راهنماهای اینترنتی سریع‌تر و راحت‌تر عیب‌یابی كنید تا با تكنسین مخصوص همان مشكل تماس بگیرید و یا شاید اصلا مشكل در حدی باشد كه با یك راهنمایی‌های ساده آنلاین، خودتان نیز از عهده آن بربیایید.

خرید از داخل خانه

حتما تا به حال موقعیتی برایتان پیش آمده است كه گفته باشید ‌ای‌كاش می‌توانستم با یك تلفن خریدهایم را انجام دهم.

به‌خصوص در زمان‌هایی كه شلوغی بازار بیشتر است یا هنگامی كه گرمای هوا به اوج خود می‌رسد و رفتن به بازار و گشتن برای خانم‌ها همراه با بچه‌های كوچك كار سختی است.

در این شرایط خرید اینترنتی كاری ساده‌تر و بهتر است. كافی است شما به سایت‌هایی كه نشان اعتماد الكترونیك دارند سر بزنید و خریدهای‌‌تان را به راحتی انجام دهید.

سؤالی كه اغلب پرسیده می‌شود این است كه چطور مطمئن باشیم محصولی كه به در خانه می‌رسد همان محصولی است كه در سایت دیده‌ایم؟

اغلب سایت‌های خرید آنلاین بزرگ؛ عكس‌های متنوعی از محصولات خود را در آلبوم محصول قرار می‌دهند و اغلب این سایت‌ها نیز ضمانت سلامت كالا را دارند.

بنابراین با كمی تحقیق درباره عملكرد سایت و توجه به نشان اعتماد الكترونیك می‌توانید به سایت مورد نظر اعتماد كنید.

از داخل خانه كار كنید

اگر بنابه هر دلیلی نمی‌توانید از خانه بیرون بروید، به كمك فرصتی كه اینترنت و فضای مجازی در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید كاری متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خودتان دست و پا كنید و در سایت‌های فروش محصولات خانگی یا شبكه‌های اجتماعی مانند تلگرام آنها را به فروش برسانید.

دقت كنید كه قبل از تولید یك محصول، بررسی كاملی در حیطه بازاریابی محصول موردنظرتان و همچنین شرایط ارسال برای مشتری انجام دهید.

حتی می‌توانید به سراغ كارهایی مانند ترجمه بروید و اگر توانایی لازم و كافی را در این زمینه دارید، مقالات و یا كتاب‌هایی را برای ترجمه قبول كنید و در بازه زمانی مشخص، به كمك ایمیل تحویل دهید.

به همین راحتی می‌توانید از طریق اینترنت و در خانه خودتان درآمد كسب كنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟