Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 22:28

بهترین و ساده‌ترین روش تهیه قهوه ترک در خانه

بهترین و ساده‌ترین روش تهیه قهوه ترک در خانه

ه محض اینکه قهوه به آستانه جوش رسید و پیش از اینکه شروع به جوشیدن کند، حتما آن را از روی حرارت بردارید. در صورتی که قهوه شروع به جوشیدن کند، مزه اصلی آن از بین رفته و تلخ می‌شود.

قهوه ترک یک نوشیدنی خوش طعم، غلیظ و لذت بخش است که از پودر قهوه آسیاب شده، با استفاده از قهوه جوش مسی تهیه می‌شود و طبق ذائقه شما شیرین می‌شود. این قهوه از نوع فیلترشده نیست و برای تهیه آن آنقدر دانه‌های قهوه را آسیاب می‌کنند تا مانند آرد کاملا ریز شود. برای سرو قهوه ترک از فنجان‌های کوچک با حجم ۸۰ الی ۱۰۰ سی سی استفاده می‌شود.
 

امروز قصد داریم بهترین و ساده‌ترین روش تهیه قهوه ترک در منزل را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک (یک نفر):

آب ولرم (هم دمای محیط): یک فنجان

قهوه ترک مرغوب: دو قاشق چای خوری سرپُر

شکر: به مقدار لازم

طرز تهیه قهوه ترک:

ابتدا یک فنجان آب هم دمای محیط را درون قهوه جوش ریخته و سپس دو قاشق چای خوری سرپُر قهوه ترک را به آن اضافه می‌کنیم. بسته به ذائقه خود، می‌توانید مقدار شکر را تعیین کنید. اگر قهوه کم شکر دوست دارید، از یک قاشق چای خوری شکر استفاده کنید. اگر قهوه با شیرینی معمولی باب میلتان است، از دو قاشق چای خوری شکر استفاده کنید و در صورتی که دوست دارید قهوه شما خیلی شیرین شود، از سه قاشق چای خوری شکر برای آماده سازی قهوه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید بدون استفاده از هیچ گونه شکری قهوه خود را آماده کنید.


نکته اول: پیش از قرار دادن قهوه جوش بر روی شعله مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید. در این روش به هیچ وجه نباید قهوه را روی شعله هم بزنید.

پس از اینکه مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط کردید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان نباید شعله گاز زیاد باشد. بعد از گذشت چند دقیقه حباب‌هایی روی قهوه تشکیل می‌شوند. سعی کنید با استفاده از یک قاشق آن‌ها را به آرامی بردارید و در داخل فنجانی که می‌خواهید قهوه را در آن سرو کنید، بریزید. دقت کنید که به هیچ عنوان نباید قهوه را هم بزنید. پس از گذشت چند دقیقه دیگر، کف‌های سفیدی روی قهوه ظاهر می‌شوند. هنگامی که احساس کردید قهوه به آستانه جوش رسیده است، قهوه جوش را از روی حرارت بردارید.

نکته دوم: به محض اینکه قهوه به آستانه جوش رسید و پیش از اینکه شروع به جوشیدن کند، حتما آن را از روی حرارت بردارید. در صورتی که قهوه شروع به جوشیدن کند، مزه اصلی آن از بین رفته و تلخ می‌شود.

نکته سوم: باقی ماندن کف بر روی قهوه موجود در فنجان مهارت شما را در تهیه قهوه ترک نشان می‌دهد. برای اینکه کف تشکیل شده در حین ریختن قهوه از قهوه جوش به فنجان از بین نرود، سعی کنید به آرامی قهوه را به درون فنجان منتقل کنید. سپس کمی صبر کنید تا مواد قهوه ته نشین شوند.

نکته چهارم: زمان آماده کردن قهوه ترک بین ۷ الی ۱۰ دقیقه است. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از قهوه دور نشوید، تمام مدت بالای سر آن باشید و از زیاد کردن شعله خودداری کنید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟