Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 27 مهر 1397 - 08:24

غذاهایی برای خوش اخلاقی!

غذاهایی برای خوش اخلاقی!

آیا شما نیز گهگاه خشمگین می‌شوید و برای تغییر این وضع به دنبال چاره هستید، اگر بخواهید این روحیات را تغییر دهید، می‌توانید عادات غذائی خود را تغییر دهید.

اگر مشكل روحی، دلخوری و افسردگی داشته باشید، اكسیر حل این مشكلات در رژیم غذائی و استفاده از مواد مغذی است.

در بعضی از خوراكی‌ها عناصر مغذی فراوان مورد نیاز مغز انسان وجود دارد و این باعث می‌شود كه انسان چابكی تفكر و روحیه با ثبات داشته باشد.

موز؛ میوه‌ای برای از بین بردن ضعف روحیه

ظاهر انسان اگر مناسب نباشد می‌تواند باعث ناراحتی و افسردگی انسان شود اما نباید فراموش كرد كه دلسردی و افسردگی و بی‌ارادگی با فقدان نوعی عنصر در بدن ارتباط دارد.

موز دارای نوعی اسیدآمینه است كه این حالات را كاهش می‌دهد. از این‌رو جویدن و آهسته بلعیدن یك موز برای بهبود روحیه مناسب است.

تخم‌مرغ؛ نخستین خوراك برگزیده برای از بین بردن كندی واكنش و خواب آلودگی

اگر ذهن به كندی واكنش نشان دهد و یا حواس متمركز نباشد می‌تواند با خوردن تخم‌مرغ این مشكل را برطرف كرد. تخم‌مرغ دارای كلسترول فراوان است.

تخم‌مرغ دارای مجموعه ویتامین‌های گروه B بوده و برای ارتقای نیروی حافظه مساعد است و باعث تمركز بهتر حواس می‌شود.

تخم‌مرغ همچنین دارای پروتئین‌های فراوان بوده كه برای فعالیت‌های روزانه مورد نیاز است و باعث می‌شود كه انسان روز را به خوبی و به راحتی سپری كند.

خوردن تخم‌مرغ با نان سبوسدار بهتر است زیرا این نوع نان دارای ویتامین B فراوان بوده و باعث تقویت ذهن می‌شود.

اسفناج؛ نخستین خوراك برای كاهش افسردگی

به گفته برخی متخصصان تغذیه، اسفناج سرشار از منیزیم است. منیزیم یك نوع ماده معدنی است كه باعث استراحت مغز و بدن انسان می‌شود.

محققان در مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی دریافتند، اسفناج مغز را در برابر استرس محافظت كرده و از تحلیل رفتن مغز ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌كند.

اسفناج می‌تواند از آسیب‌های مغزی ناشی از سكته جلوگیری كند.

اسفناج منبع غنی از ویتامین C و پیش‌ساز ویتامین A است كه برای بیماران مبتلا به ناراحتی‌های استخوانی، دیابت و بیماران قلبی كمك‌كننده است.

اسفناج همچنین حاوی مواد ضدالتهابی است، مواد موجود در اسفناج می‌تواند در بهبود مشكلات و ناراحتی‌هائی كه التهاب بافت‌ها در آن نقش دارند مثل آسم و آرتروز موثر باشد.

همچنین اسفناج به دلیل داشتن منیزیم و ریبوفلاوین از تعداد دفعات بروز حملات و سردردهای میگرنی می‌كاهد. اسفناج همچنین برای كاهش فشارخون مفید است.

آش جو؛ خوراكی برای از بین بردن اضطراب

خوردن یك كاسه آش جو در شامگاه به خواب مطلوب كمك می‌كند.

جو دارای ویتامینB فراوان است كه برای تعادل سیستم اعصاب انسان مساعد است و باعث آرامش روحیه می‌شود.

آش جو همچنین انرژی تولید می‌كند كه این كار آهسته صورت می‌گیرد. از این جهت باعث افزایش یكباره قندخون نخواهد شد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟