Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:53

آشنایی با ابزار حرفه ای تزئینات كیك

آشنایی با ابزار حرفه ای تزئینات كیك

در اینجا با انواعی از ابزارهای مناسب برای تزیئنات کیک آشنا می‌شوید.

تحریریه شور و شیرین- آشپزباشی

 
 

از این وسیله برای صاف كردن رو و اطراف كیك‌های پوشیده شده با خمیر فوندانت و مارسیپان استفاده می‌شود كه در اصطلاح به آن اتوی فوندانت می‌گویند.


 این برشگرها برای ساختن گل‌هائی نظیر مارگریت و مینا از خمیر فوندانت مورد استفاده قرار می‌گیرند و با توجه به فشاری بودنشان گل به راحتی از آن جدا می‌شود.


 این برشگر برای ساختن نوارهای چین‌دار برای دور كیك‌های تزئینی به كار گرفته می‌شود و برشگر میانی در سه اندازه می‌باشد كه عرض نوارهای مورد نیازمان را مشخص می‌‌كند به این ابزار فریل (frill) گفته می‌شود.

 

 این وردنه‌های چوبی طرح‌دار برای ساختن حاشیه‌های تزئینی برای اطراف کیک مناسب است


از این وسیله برای آراستن لبه‌های كیكی كه با خمیر فوندانت پوشیده شده است، استفاده می‌شود و در طرح‌های مختلف موجود می‌باشد. این وسیله كرایمپر (Crimper) نام دارد.

 


این برشگرها كه در فرم‌های مختلف ساخته شده‌اند برای آراستن اطراف و دیواره‌ی كیك‌ها مناسبند و در حرفه‌ی قنادی كاربرد زیادی دارند كه در انواع پلاستیكی و فلزی در دسترس‌اند.

 

این وسیله برای توری كردن خمیر فوندانت مورد استفاده قرار می‌گیرد و با بهره گرفتن از آن می‌توان طرح مختلف گیپور را روی خمیر فوندانت ایجاد كنیم.


این ابزار برای ساختن گل‌های مختلف و نازك كردن لبه‌ی گلبرگ‌ها و به طور كلی تزئینات مختلف فوندانت مناسبند.


این صفحه برای مشخص كردن محل نصب تزئینات مختلف بر روی دیواره‌ی كیك‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال چنانچه كیك به قطر 20 سانتیمتر را روی دایره‌ی ترسیم شده بر روی این صفحه با همان قطر بگذاریم، اعداد موجود بر روی صفحه مخصوص می‌تواند راهنمای دقیقی برای مشخص كردن محل نصب دراپه‌های تزئینی بر دیواره‌ی كیك مورد نظر باشد!

 

از این وسیله برای برش خمیر فوندانت استفاده می‌شود كه در اندازه و شكل‌های گوناگون در دسترس‌اند.


این سیخ‌‌ها (lolli pop) نام دارند كه برای سوار كردن كیك‌های چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای تهیه‌ی آب نبات از آن استفاده می‌شود.


این برشگرهای فشاری نیز برای ساختن گل‌ها و برگ‌های مختلف مناسبند.

 

از این صفحه‌های بافت‌دار برای ایجاد بافت مناسب در ساختن میوه‌های مارسیپانی نظیر پرتقال و لیمو استفاده می‌شود.


این ابزار برای ایجاد طرح مورد نظر بر روی كیك‌ به كار می‌رود و خطوط به جا مانده از آن می‌تواند راهنمای خوبی برای تزئین با كرم رویال باشد.


این قالب‌ها برای ساختن كیك‌های چند طبقه مناسبند.

 

از این صفحه‌ها برای قرار دادن كیك بر روی آن استفاده می‌كنند


 این وسیله برای ساختن روبان‌های مختلف با اندازه‌های گوناگون برای آراستن كیك‌ها مناسب است.


این پایه برای قرار دادن كیك‌های تزئین شده بر روی آن مناسب است و در انواع مختلف در دسترس است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟