Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 23:09

خوش طعم کردن غذا با راهکارهای ساده (2)

خوش طعم کردن غذا با راهکارهای ساده (2)

ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیاسبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست روئی آنها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. در ضمن، افزودن کمی‌کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.

خوش طعم کردن برنج 

1- اگر می‌خواهید برنج آبکش سفید درست کنید، بهتر است داخل آب در حال جوش برنج‌تان، چند عدد دانۀ هل یا یک چوب دارچین بیندازید. به این ترتیب هم برنج‌تان خوش‌طعم می‌شود و هم رنگ نمی‌گیرد. 

2- برای طعم گرفتن برنج‌های بدون عطر می‌توانید هنگام خیس کردن آنها چند گلبرگ گل محمدی را داخل آبشان بریزید تا عطر و طعم خوبی پیدا کنند. 

3- بهتر است به جای اضافه کردن رب به لوبیاپلو یا سایر پلوهایی که به رب نیاز دارند، از گوجه‌فرنگی رنده شده یا آب آن استفاده کنید. 

4- همیشه اضافه کردن روغن زیتون و روغن کنجد به برنج می‌تواند طعم بهتری به آن بدهد. 

5- اگر می‌خواهید ته‌چین درست کنید، داخل برنج در حال جوش کمی‌ زردچوبه بریزید و پس از آبکش کردن، به برنج‌تان زعفران بزنید. با این روش هم طعم زعفران حفظ می‌شود و هم رنگ برنج زردتر خواهد بود. 

6- اگر عادت دارید برنج مهمانی را از یکی، دو روز قبل خیس کنید، حتما داخل آب آن چند عدد دانه هل، برگ پونه یا برگ نعنای تازه بریزید تا برنج خوش طعم‌تری را جلوی میهمان‌هایتان بگذارید. 

7- برای خوشمزه‌‌تر شدن شوید پلو می‌توانید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است و در عطاری‌ها موجود می‌باشد استفاده کنید و  پس از آبکش‌ کردن برنج کمی‌ ادویه لابه‌لای برنج بپاشید. 

8- برای خوشمزه‌‌تر شدن شیربرنج، بهتر است برنج را با شیر خیس کنید. 

خوش طعم کردن ماکارونی

خیلی‌ها به آب در حال جوش ماکارونی، کمی ‌نمک اضافه می‌کنند. این بار به جای این کار یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را به آب ماکارونی اضافه کنید و هنگام سرو ماکارونی هم کمی‌آویشن یا پودر ریحان خشک روی آن بریزید.

به این ترتیب هم حجم نمك دریافتی را کاهش می‌دهید و هم طعم جدیدی را در ماکارونی تجربه خواهیدکرد. وقتی ماکارونی را پختید و در ظرف مخصوص سرو آن ریختید، کمی ‌پنیر صبحانه روی آن رنده کنید. 

خوش طعم کردن سبزی‌ها

1- بهتر است برخی از سبزی‌ها مانند هویج، گل کلم، پیاز و گوجه فرنگی را اصلا نپزید. چون این سبزی‌ها به صورت خام خوشمزه‌تر هستند. شما می‌توانید آنها را قطعه قطعه و با کمی ‌آبلیمو طعم‌دار کنید و کنار ظرف غذایتان بچینید. اگر سفت و سختی هویج برای شما یا کودکتان قابل تحمل نیست، می‌توانید آن را رنده کنید تا خوردنش آسان‌تر شود. 

2- معمولا بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند، اما می‌توانید با افزودن کمی ‌روغن کنجد و سرکۀ بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی ‌مطلوب به آنها بدهید، البته کمی‌تفت دادن این سبزی‌ها طعم بهتری به آنها خواهد داد. 

3- طعم دهنده‌هائی نظیر پودر سیر، فلفل سیاه و مقدار بسیار کمی ‌نمک می‌تواند سبزی‌های شما را خوش طعم کند. 

4- افزودن کمی، روغن زیتون یا روغن کنجد به سبزی‌های پخته هم می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به آنها ببخشد. 

5- هرگز به سبزی‌هائی که قرار است پخته شوند، آبلیمو یا سرکه اضافه نکنید. این کار باعث تلخ و بدبو شدن آنها می‌شود. شما می‌توانید آبلیمو و سرکه را بعد از پخت به سبزی‌ها اضافه کنید.

6- برای اینکه ویتامین‌ها، شکل و بافت سبزی‌ها از دست نروند و بی‌طعم نشوند، بهتر است به جای آبپز کردن یا جوشاندن آنها، از روش بخارپز استفاده کنید.

7- ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیاسبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست روئی آنها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. در ضمن، افزودن کمی‌کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.

8- اضافه کردن کمی‌ نمک، گردوی آسیاب شده، کره و پونۀ خشک به سیب‌زمینی پخته شده، طعم فوق‌العاده جدیدی را به این خوراکی مفید می‌دهد.

9- پختن ساقۀ کرفس، کنگر و براکلی با آب مرغ یا آب گوشت کم چربی باعث خوش طعم شدن این سبزی‌ها می‌شود، البته به شرطی که زیاد حرارت نبینند و بعد از پخت هم کمی ‌سرکۀ بالزامیک به آنها اضافه شود! 

خوش طعم كردن کتلت

برای متفاوت شدن طعم کتلت می‌توانید به جای پیاز رنده شده، از آب سیب غلیظ در تهیه مواد اولیه آن کمک بگیرید. افزودن کمی ‌نان خشک خرد شده به مواد اولیه کتلت می‌تواند شلی حاصل از افزودن آب سیب را نیز برطرف کند.

 

 

برای خواندن بخش اول - خوش طعم کردن غذا با راهکارهای ساده - اینجا کلیک کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟